به گزارش پارس نیوز، 

رودی جولیانی، یکی از مشاوران نزدیک رئیس جمهور آمریکا و همچنین شهردار سابق نیویورک، هفته گذشته در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست در چارچوب اظهارات مداخله‌جویانه ضدایرانی خود اعلام کرد دونالد ترامپ با ایران مقابله می کند و به فکر تغییر نظام در این کشور است.

وی در این خصوص گفت: «پرزیدنت ترامپ به فکر تغییر نظام در ایران است. هیچ شکی نیست که در زمانی خاص باید این تغییر را انجام دهیم. دوست دارید در کدام سمت تاریخ بایستید؟»

رودی جولیانی در ماه مه سال جاری میلادی هم پس از پیوستن به تیم مشاوران دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که «رئیس جمهور آمریکا به اندازه ما متعهد به تغییر نظام در ایران است.»

وی در آن زمان در ادعایی گزاف و بی اساس گفته بود: تنها راه دستیابی به صلح در خاورمیانه براندازی نظام کنونی ایران است و این مسئله حتی از دستیابی به توافق صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان مهم تر است.

چند روز پس از این اظهارات پوچ جولیانی، ترامپ آمریکا را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و از اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه تهران خبر داد. خروج آمریکا از برجام در حالی رخ داده است که مقامات اروپایی همچنان به پایبندی به توافق هسته ای ایران بدون حضور آمریکا تأکید کرده اند.