به گزارش پارس نیوز، 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد مون جائه این، رئیس جمهور این کشور، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مرز دو کره دیدار کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده بوسیله دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، سران دو کره در این دیدار در خصوص احتمال برگزاری نشست میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ بحث و گفتگو کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: «سران دو کشور به صراحت نظرات خود را در خصوص اجرای بیانیه 27 آوریل پانمونجوم و همچنین برگزاری موفقیت آمیز نشست کره شمالی و آمریکا بیان کردند ... مون جائه این نتیجه نشست امروز را ساعت 10 صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) اعلام خواهد کرد.»

این دیدار دو ساعته در پی تردید رئیس جمهور آمریکا در برگزاری نشست احتمالی با رهبر کره شمالی برگزار شد. ترامپ در روزهای اخیر اظهار کرد احتمال لغو این نشست وجود دارد. با این حال، اندکی بعد وی اعلام کرد مقدمات مذاکره با کره شمالی در دست انجام است و نشست لغو شده با کیم جونگ اون در 12 ژوئن برگزار می شود.

این در حالی است که کره شمالی نیز پیشتر در واکنش به درخواست آمریکا مبنی بر تحویل دادن تسلیحات هسته ای پیش از آغاز مذاکرات اعلام کرده بود هرگز تسلیحات هسته ای خود را فدای تجارت با آمریکا نخواهد کرد.