به گزارش پارس نیوز، 

شاید هیچ چیز بیشتر از توییتر نتواند شخصیت سیاسی دونالد ترامپ را برملا کند. با این حال، این بار عادت همیشگی ترامپ در مسدود کردن دسترسی منتقدانش به حساب توییتر وی دردسرساز شد.

یک قاضی فدرال در منهتن اقدام ترامپ در مسدود کردن دسترسی کاربران منتقد به حساب توییترش را غیرقانونی و در تضاد با متمم اول قانون اساسی آمریکا اعلام کرد. این قاضی فدرال با اشاره به این موضوع اظهار کرد حساب توییتر ترامپ یک انجمن عمومی است و مسدود کردن دسترسی کاربران به آن خلاف قانون اساسی است.

بر اساس حکم صادر شده از سوی این قاضی، چنانچه ترامپ یا هر یک از دستیارانش هفت نفر از کاربران را از مشاهده پیام های توییتری یا پاسخ دادن به آنها محروم کنند، متمم اول قانون اساسی آمریکا را نقض کرده اند.

مدیر اجرایی موسسه متمم اول در این خصوص اظهار کرد: «آنها باید در نظر بگیرند که بر اساس این حکم، سانسور کردن منتقدان از حساب های رسمی در شبکه های اجتماعی خطر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن را در پی خواهد داشت.»

سخنگوی بخش مدنی وزارت دادگستری نیز در واکنش به این حکم اظهار کرد: «با احترام تمام ما مخالف این تصمیم دادگاه هستیم و گام های بعدی را در این خصوص در نظر خواهیم گرفت.»

در حال حاضر ترامپ 52 میلیون دنبال کننده در حساب توییتر خود دارد. برخی از این افراد اعلام کردند به دلیل انتقاد از رئیس جمهور آمریکا دسترسی آنها به توییتر ترامپ مسدود شده است.