به گزارش پارس نیوز، 

عکسی منتشر شده از سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، احساسات دینی فلسطینی‌ها را جریحه‌دار کرده و منجر به واکنش آنها شده است.

عکسی از «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی منتشر شده که سر و صدای بسیاری به راه انداخته است.

فریدمن تصویری از «هیکل» (معبد یا مجسمه ادعایی صهیونیست‌ها) که بر ویرانه‌های مسجدالاقصی ساخته شده، در دست دارد و در حال لبخند زدن است.

«صائب عریقات» رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واکنش به این موضوع اعلام کرد: اینکه وضع به جایی برسد که سفیر دونالد ترامپ به تحویل و قبول تصویر هیکل ادعایی به جایی مسجدالاقصی برسد، نشان دهنده موافقت با موضوع مذکور است. اینها تجاوز به اولین قبله به شمار می‌رود و کسانی که این تجاوزها را انجام می‌دهند درگیری کنونی را به درگیری دینی تبدیل می‌کنند.

احمد الطیبی عضو عربی کنست نیز اعلام کرد: این دیوانه می‌خواهد صلح برقرار کند. خوب است سفارتت را آنجا قرار ندهی. 

خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد فریدمن به حمایت از شهرک‌نشینان صهیونیست معروف است و این تصویر را از یکی از جمعیت‌های صهیونیستی افراطی دریافت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این عکس از تصاویر غیرعادی برای دیپلماسی آمریکاست ، او لبخند می‌زند گویا از جایگزینی هیکل به جای مسجدالاقصی راضی است. این لبخند فریدمن نشان‌دهنده خطرهای پیش رو برای شهر قدس است.

صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند قبلا به جای مسجدالاقصی «هیکل سلیمان» (مجسمه یا معبد سلیمان) قرار داشته، بعدها این معبد تخریب شده و مسجدالاقصی به جای آن ساخته شده است؛ تا کنون حفاری‌های گسترده‌ای در زیر مسجدالاقصی با هدف کشف بقایای این معبد ادعایی انجام شده است.