به گزارش پارس نیوز، 

سناتور جنگ طلب آمریکایی تهدید کرد در صورتیکه کره شمالی نشست آتی با دونالد ترامپ را لغو کند، آمریکا از گزینه نظامی علیه این کشور استفاده خواهد کرد.

 «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز تهدید کرد که اگر «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نشست آتی خود با «دونالد ترامپ» در سنگاپور را لغو کند و یا بازی درآورد، آمریکا به این کشور حمله خواهد کرد(!).

وی در این خصوص گفت: اگر کره شمالی قصد فریب ترامپ را داشته باشد و یا اگر با او ملاقات کند و سعی کند بازی درآورد، از این کارش پشیمان خواهد شد. اگر آنها (کره شمالی) در 12 ژوئن با دونالد ترامپ ملاقات نکنند، این به معنای پایان دیپلماسی خواهد بود. برنامه دوم ما استفاده از عملیات نظامی برای متوقف کردن تهدیدی است که کره شمالی برای آمریکا و جهان ایجاد کرده است. امیدوارم ما مجبور نباشیم از این راه استفاده کنیم. اما ترامپ هیچ راه دیگری نخواهد داشت.

گراهام افزود: اگر نشست آنها لغو شود و کره شمالی نخواهد به گونه ای با ما همکاری کند که برای هر دو کشور منفعت داشته باشد، در نتیجه ما شاهد بروز درگیری میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون خواهیم بود و در این راه ترامپ پیروز می شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا باعث خشم کره شمالی شده است و احتمال می رود نشست آتی این دو کشور لغو شود. جان بولتون پیشتر گفته بود که آمریکا از «الگوی لیبی» برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی استفاده کند. این اظهارات جان بولتون واکنش کره شمالی را به دنبال داشت و این کشور اعلام کرد که اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ تأکید کند، نشست آتی این کشور را لغو خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم پیشتر تهدید کرده بود که به دلیل برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، دیدار سطح بالای مقامات دو کره که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، به تعویق افتاد. زیرا در پی بهبود روابط دو کره، رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن یک اقدام تحریک آمیز محسوب می شود.