به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس نظرسنجی حزب «عدالت و توسعه» بعد از موضع‌گیری‌های رجب طیب اردوغان در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی، رای او در بین مردم ترکیه افزایش یافته است.‌همچنین،بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه‌های وابسته به حزب «عدالت و توسعه»، اردوغان اکنون در میان کسانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شده‌اند، با 54 درصد حائز بیشترین آرا است.

این در حالی است که حزب عدالت و توسعه نیز، در میان احزابی که برای به دست آوردن بیشترین کرسی‌های پارلمان رقابت می‌کنند، با 48 درصد پیشتاز است.‌ از سویی،رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع هواداران خود در بوسنی و هرزگووین گفت: شما، ترک‌های ساکن اروپا همیشه از ما به طور گسترده حمایت کرده‌اید. اکنون ما بار دیگر در انتخابات 24 ژوئن به حمایت شما نیاز داریم.‌اردوغان درباره گزارش‌های مطرح شده مبنی بر تلاش برخی برای ترور وی اعلام کرد:این تهدیدها ما را از راهمان به عقب باز نخواهد گرداند. این اخبار از سوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه به ما رسیده است، با این حال من اینجا هستم .‌رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان این که از چنین نقشه‌هایی، هراسی ندارد، جریان «گولن» رامتهم به طراحی ترور خود کرد و گفت آنها مانند اختاپوس خود را به دور تمامی بخش‌های دولت پیچیده‌اند تا بتوانند دوام بیاورند.

در تحولی دیگر،وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: طی یک هفته گذشته در 388عملیات گسترده امنیتی ،۱۱ تروریست کشته شدند.در طول این عملیات ها دست کم 190 نفر متهم به همکاری با گروه تروریستی «پ.ک.ک» و 35 تن دیگر نیز به اتهام همکاری با داعش بازداشت شدند.