به گزارش پارس نیوز، 

بیش از ده‌ هزار مراکشی با حضور در شهر کازابلانکا و سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی، «بیت المقدس» را پایتخت ابدی فلسطین خواندند.

 بیش از ده هزار مراکشی روز یکشنبه با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» در خیابان‌های کازابلانکاحاضر شدند و به تصمیم آمریکا به انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس اعتراض کردند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تظاهرات‌کنندگان در این مراسم پرچم فلسطین را در دست داشتند و تابلوهایی حمل کردند که بر روی آن‌ها جمله «بیت المقدس، پایتخت ابدی فلسطین است» نوشته شده بود.

 رویترز در ادامه نوشت: تظاهرات امروز در کازابلانکا از سوی ائتلافی با مشارکت چهار حزب این کشور از جمله حزب «العدل و الحسان» که قدرتمندترین گروه مخالف مراکش است، برگزار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  ۱۵ آذر سال گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند. 

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.  آمریکا سرانجام این تصمیم را هفته پیش عملی کرد.