به گزارش پارس نیوز، 

مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت از خروج 35 هزار و 270 تروریست به همراه خانواده هایشان از منطقه کاهش تنش در شمال حمص سوریه خبر داد و بدین ترتیب پرونده تروریست ها در این استان بسته شد.

سرلشکر یوری یوتوشینکو رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: افراد یادشده در مدت هفت تا 15 ماه می جاری (17 تا 25 اردیبهشت) از گذرگاه های نزدیک الرستن، القنطره و تلبیسه استان حمص خارج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آشتی روسیه فرآیند خروج تروریست ها از منطقه را کامل خواهد کرد و آنان به استان ادلب واقع در شمال سوریه منتقل می شوند.

وی گفت: بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان ادامه دارد و تاکنون 221 آواره به خانه هایشان در استان حمص بازگشته اند و 103 آواره نیز در 24 ساعت گذشته به غوطه شرقی بازگشتند.

گفتنی است بالگردهای ارتش سوریه بر فراز روستاها و شهرهای استان درعا در جنوب سوریه اطلاعیه هایی پخش کردند و در آنها از عناصر تروریست خواسته شده تا اسلحه را بر زمین بگذارند و به فرآیند آشتی ملی ملحق شوند.

ارتش سوریه تصمیم گرفته تا در آینده قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه مناطق تحت نفوذ تروریست ها با ریختن اطلاعیه هایی توسط هواپیما و بالگرد آنها را به تسلیم و یا خروج از مناطق متصرفه وادار کند و درغیر این صورت ارتش با انجام عملیات نظامی با توسل به زور منطقه را از وجود آنان پاک خواهد کرد.