به گزارش پارس نیوز، 

 

یک منبع وابسته به حیدر العبادی هر گونه شرط گذاری رهبر جریان صدر برای العبادی در ازای تصدی مجدد پست نخست وزیری از سوی العبادی را رد کرد.

عبدالهادی مهودر از افراد نزدیک به نخست وزیر عراق در صفحه فیسبوک خود نوشت: اینکه گفته شده است مقتدا صدر رهبر جریان صدر در دیداری که با العبادی داشته، شرط کرده است که از حزب الدعوه خارج شود، صحت ندارد.

شایان ذکر است که برخی رسانه های عراقی اعلام کرده بودند که صدر موافقت با تصدی پست نخست وزیری عراق از سوی العبادی برای دومین بار را منوط به خروج از حزب الدعوه کرده است.

گفتنی است که العبادی در نشست با مقتدا صدر تاکید کرده بود: از تمام گروه های عراقی می خواهیم که نتایج انتخابات را بپذیرند و برای اعلام اعتراض خود راه های قانونی را انتخاب کنند. دیدار من با آقای صدر تلاش مشترک برای تسریع بخشیدن در روند تشکیل دولت است تا دولت آینده یک دولت قدرتمند برای تحقق درخواستهای مردم و مبارزه با فساد باشد.

مقتدی صدر نیز در این دیدار تاکید کرده بود: این نشست بیانگر این مسأله است که دولت آینده یک دولت پدرانه بوده و تمام ملت عراق را در نظر دارد. ما دست خود را به سمت تمام کسانی که می خواهند کشور را بسازند دراز می کنیم.

صدر هم چنین بر ضرورت تسریع تشکیل دولتی که درخواستهای مردم عراق را در نظر دارد تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار تاکید کردند که مرحله آینده بسیار مهم بوده و باید تلاشها برای تحقق درخواستهای مشروع عراقی ها و هم چنین بازگرداندن نقش مهم عراق در ثبات منطقه تقویت شود.