به گزارش پارس نیوز، 

 به نوشته روزنامه رأی الیوم، این منابع فلسطینی اعلام کردند، در اولین گروه بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس صبح امروز (یکشنبه) وارد محله الزاهره در شمال اردوگاه الیرموک شدند.

منابع یادشده افزودند: این اتوبوس‌ها جهت انتقال داعشی‌ها و خانواده‌هایشان از محله‌های اردوگاه الیرموک و الحجر الاسود و الحاق آنها به منطقه صحرای سوریه در حومه دیر الزور وارد شمال اردوگاه الیرموک شدند.

منابع مذکور گزارش دادند، انتظار می‌رود در ادامه مجموعه دیگری از اتوبوس‌ها برای انتقال داعشی‌ها وارد منطقه "دوار البطیخه" واقع در اطراف اردوگاه الیرموک شوند.

از ظهر شنبه عملیات نظامی در محله‌های جنوب دمشق به شکل کامل متوقف شده و دیگر صدای بمباران و یا پرواز جنگنده‌ها و هلیکوپترها بر فراز منطقه شنیده نمی‌شود.

یک منبع میدانی در محله‌های جنوب دمشق اظهار داشت: توافقنامه آتش‌بس در الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک از ساعت ۱۲ ظهر شنبه وارد فاز اجرایی شد و تا ساعت پنج صبح روز یکشنبه ادامه داشت، پس از این توافق گروه‌های مسلح روند خروج کامل خود از الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک را آغاز کردند.

نیروهای دولت سوریه هرگونه توافقی با داعشی‌ها را تکذیب کردند اما این امر بر خلاف واقعیات موجود است.

همچنین سایت‌های نزدیک به داعش از کشته شدن ۱۰ شورشی ارتش آزاد سوریه در اثر انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در شهرک عدوان در حومه غربی درعا خبر دادند.

درگیری‌هایی نیز بین ارتش آزاد سوریه و گروه‌های مرتبط با داعش در اطراف شهرک حیط الشیخ سعد و جلین رخ داده است.