به گزارش پارس نیوز، 

وزیر آموزش و پرورش سابق آمریکا در دولت باراک اوباما از والدین آمریکایی خواست تا زمانی که قوانین مربوط به حمل سلاح در آمریکا تغییر نکرده است، از حضور فرزندان خود در مدارس جلوگیری کنند.

آرنه دانکن از مقامات دولت سابق اوباما در صفحه توییتر خود نوشت: «چه اتفاقی می افتد اگر همه کودکان تا زمانی که قوانین حمل سلاح در آمریکا تغییر نکرده است در مدارس حاضر نشوند؟» وی در ادامه نوشت: «همه اعضای خانواده من در این مسئله خواهند بود اگر بتوانیم آن را در این مقیاس انجام دهیم. والدین، شما هم لطفا به ما بپیوندید.»

این درخواست وزیر آموزش و پرورش سابق آمریکا پس از آن صورت گرفت که روز جمعه بر اثر وقوع دو تیراندازی مختلف در مدارس آمریکا بیش از ده نفر کشته شدند. در یکی از این تیراندازی ها در مدرسه ای در شهر سانتافه در تگزاس ده نفر کشته شدند. در تیراندازی دیگری که نزدیک مراسم فارغ التحصیلی در یکی از دبیرستان های جورجیا روی داد، یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

دموکرات ها و فعالان مخالف خشونت با سلاح در آمریکا در واکنش به تیراندازی های اخیر از مردم خواستند در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر به جمهوری خواهانی که مخالف قوانین کنترل سلاح هستند، رای ندهند.