به گزارش پارس نیوز، 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در یادداشتی در نشریه «واشنگتن‌پست» با بیان اینکه عراق در مسیر رشد و ثبات قرار دارد، نوشته است که آمادگی دارد با دیگر ائتلاف‌های حاضر در پارلمان جدید عراق، دولت تشکیل دهد.

وی در ابتدای این یادداشت نوشته: «با وجود میزان مشارکت پایین‌تر از انتظار، رأی‌دهندگان بیشتر به فهرست‌های فرافرقه‌ای تمایل نشان دادند، و نه مانند انتخاب‌های پیشین به گروه‌بندی‌های مبتنی بر قومیت یا مذهب.»

نخست‌وزیر عراق افزود: «من شخصا در هر ۱۸ استان تبلیغ کردم و ائتلاف ما در ۱۴ استان کرسی به دست آورد. این چیزی است که هیچ فهرست دیگری موفق به دستیابی به آن نشد. با وجود آنکه تخلفاتی وجود داشته که باید از سوی کمیساریای عالی انتخابات مورد رسیدگی قرار گیرد، من از همه طرف‌ها خواسته‌ام به نتایج نهایی احترام گذاشته و شکایت‌های خود از مسیرهای قانونی دنبال کنند.»

عبادی با بیان اینکه دولت او تمام تلاش خود را خواهد کرد که روند انتقال قدرت به نحوی «باثبات و شفاف» صورت گیرد، نوشته است: «من از دیگر ائتلاف‌ها خواسته‌ام با هم برای تشکیل دولتی مبتنی بر این اصول، گفت‌وگو کنیم: یک دستورکار اصلاحات‌محور که بر مبنای سیاست‌های موفق دولت کنونی پیش رود؛ دستیابی به رفاه اقتصادی، حفظ موضع دیپلماتیک عدم تعهد به دیگر کشورها بر اساس منافع مشترک و حفاظت از دستاوردهای امنیتی‌مان و اطمینان از اینکه گروه‌های تروریستی دیگر احیا نشوند.»

وی در ادامه نوشته است: «من به هیچ وجه کار کردن با کسانی را که به فساد آلوده‌اند یا به فرقه‌گرایی شناخته می‌شوند، مورد بررسی قرار نخواهم داد. هر وزیر بالقوه‌ای باید تکنوکرات باشد و دولت جدید باید به نحو روشنی از نمایندگی طبقه ممتاز خودداری کرده و به جای آنکه تحت سیطره یک مذهب باشد، مردم را نمایندگی کند.»

«مبارزه با فساد، ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقا ارائه خدمات عمومی» سه اولویتی است که عبادی در این یادداشت از آن‌ها نام برده و نوشته هر دولتی در عراق باید همزمان با حفظ و ارتقا وضعیت امنیتی، این سه اولویت را در دستور کار قرار دهد. 

او با بیان اینکه اگر «دولت مناسبی روی کار باشد»، عراق در چهار سال آینده «یک تحول عظیم» را شاهد خواهد بود، نوشته است که «اصلاح اقتصاد»، «شکست دادن فساد»، «ایجاد شغل برای میلیون‌ها جوان»، «ادامه ارتقا خدمات عمومی»، «اطمینان از رعایت حقوق بشر» و «توانمندسازی زنان» اهداف او در صورت ادامه حضور در سمت نخست‌وزیری خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه کشورش دیگر «نیازمند کمک مالی» نیست، نوشته است که عراق آماده است که با دیگر کشورها همکاری اقتصادی داشته و سرمایه‌های خارجی را جذب کند.

او در ادامه نوشته است: «به عنوان نخست‌وزیر، متعهد می‌شوم که عراق را در مسیر فعلی احیا و ساخت آینده‌ای بهتر، حفظ کنم. متعهد می‌شوم که با اجتناب از درگیری‌های منطقه‌ای و رد مداخله در امور داخلی‌مان و در مقابل احترام به حاکمیت دیگر کشورها، از مردم عراق محافظت کنم.»

در پایان این یادداشت آمده است: «اکنون آماده‌ایم تا با دیگر طرف‌ها که از سوی ملت ما انتخاب شده‌اند، دولت تشکیل دهیم. یک عراق باثبات و شکوفا می‌تواند در تبدیل منطقه و جهان به جایی بهتر، نقشی بزرگ ایفا کند. این تلاش باید از سوی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی هم مورد حمایت قرار گیرد و امیدواریم که آن‌ها از طرح اصلاحی ما برای عراق پشتیبانی کنند.»