به گزارش پارس نیوز، 

«رجب آکداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله عفرین عنوان کرد: این مسئله که ترکیه کنترل عفرین را به دولت بشار اسد تحویل خواهد داد به هیچ عنوان مطرح نیست. ترکیه قصد ندارد به صورت بلندمدت در این منطقه مستقر شود. تنها هدف ما در عفرین محافظت از امنیت ترکیه در برابر گروه‌های تروریستی کُرد مانند یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و  تحویل این مناطق به ملت سوریه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه به همراه نیروهای ارتش آزاد سوریه عملیات نظامی در عفرین از 20 ژانویه آغاز کرد و با شکست شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در ماه مارس کنترل کامل این منطقه را به دست آورد.

آکداغ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه ترکیه پیش از دیگر کشورهای نامزد ورود به اتحادیه اروپا حائز شرایط عضویت در این اتحادیه بود، گفت: به دلایل سیاسی از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا جلوگیری کردند. این اتحادیه با بی‌عدالتی نسبت به ترکیه رفتار کرده است. اما ما ناامید نیستیم و در اهداف خود در نظر داریم تا قبل از جشن صدسالگی نظام جمهوریت ترکیه (سال 2023) بتوانیم به عضویت اتحادیه اروپا درآییم.