به گزارش پارس نیوز، 

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که دو کشور در مورد لزوم پایان یافتن خشونت نیرو‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و انجام فوری تحقیقات مستقل و شفاف در مورد کشتار مردم بی گناه اتفاق نظر دارند.

اردوغان با اشاره مستقیم به آمریکا که گشایش سفارت جدید آن در قدس (اورشلیم) آتش اعتراضات را شعله ور ساخت، گفت: تاریخ شما را نخواهد بخشید، ما شاهد این واقعیت خواهیم بود؛ تاریخ هرگز اسرائیل را نخواهد بخشید، ما شاهد آن نیز خواهیم بود.

سپس رئیس جمهور ترکیه با تکرار درخواست خود از جامعه بین المللی، مصرانه از سازمان ملل خواست تا «بدون اتلافِ وقت برای متوقف ساختن این ظلم و سرکوبگری در فلسطین اقدام کند».

پس از آنکه نیرو‌های اسرائیلی 60 فلسطینی را در درگیری‌های روز دوشنبه در نوار غزه به شهادت رساندند، نخست وزیر انگلیس از تمام طرف‌ها خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند!

ترزا می‌در اینباره گفت: مرگی که ما شاهد آن بوده ایم، غم انگیز و به شدت نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: یک چنین خشونت ورزی برای تلاش‌ها در جهت برقراری صلح ویرانگر است و ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که از خود خویشتنداری نشان دهند. توسل اسرائیل به آتش افروزی «عمیقاً مایه آزردگی» است.