به گزارش پارس نیوز، 

حییم تامر یکی از مقامات ارشد پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفته است اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی می‌توانند مخفیانه برای پیشبرد تغییر رژیم در ایران کمک کنند.

تامر که پست‌های ارشدی تا سال 2014 در موساد داشته با نهادهای جاسوسی خارجی در حوزه های عملیاتی و فناوری و دیگر واحدها همکاری کرده بر دو اولویت مرتبط با ایران تمرکز داشته است که عبارتند از "چگونه می‌توان در مقابل ایران بازدارندگی کرد و چگونه می‌توان تغییر رژیم در ایران را به پیش برد".

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ ایرانی نیست که موشک‌های متعارف یا حتی بدتر از آن را دارد مدعی شد: مشکل این است که این کشور اسلامی خمینی‌گرا هدف نهایی نابودی اسرائیل را دارد که با سلاح‌های کشتار جمعی ترکیب شده است.

این مقام اسبق موساد ادامه داد: ما می‌توانیم با خود تهدید یعنی تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های متعارف ایران روبرو شویم. می‌توانیم در مقابل آنها از خود دفاع کنیم. اما اقدامات دونالد ترامپ در خصوص ایران یک پنجره بزرگ گشوده است...یعنی بررسی دقیق پیشبرد تغییر رژیم در ایران به عنوان یک هدف رسمی.

تامر گفت اسرائیل می‌تواند مخفیانه تغییر رژیم در ایران را تسهیل کند در عین حال سعودیها می‌توانند تامین مالی آن را به عهده گیرند و آمریکا می‌تواند در جبهه‌های مختلف از آن حمایت کند-اگر همه طرف‌ها به عنوان بخشی از یک استراتژی منسجم با هم همکاری کنند.

وی ادامه داد اگر جنگی اتفاق بیافتد ایران قادر است همه حجم موشکی خود را روانه تل آویو و حیفا کند و حزب الله را برای شلیک روزانه 300 تا 400 فعال نماید...ایران پتانسیل گشودن جبهه بسیار دشواری در مقابل اسرائیل را دارد. اما اگر جنگ همه جانبه متعارف میان ایران و اسرائیل در بگیرد ما نمی‌توانیم از تمام تسلیحات خود با سرعت کافی استفاده کنیم.

به گفته تامر نکته کلیدی این است که اسرائیل آشکارا به ایران بگوید اگر هدف حمله موشکی قرار بگیرد کدام بخشی از ایران به طور دقیق هدف قرار گرفته خواهد شد. "اگر شما به ما شلیک کنید- یک به یک خواهد بود".