به گزارش پارس نیوز، 

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز سه شنبه و در جریان نشست شورای امنیت برای بررسی وقایع خونبار روزهای اخیر در غزه در اظهاراتی وقیحانه مدعی شد: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس با کشته شدن تظاهرات کنندگان فلسطینی بی ارتباط است!

نیکی هیلی ادامه داد: کسانی که چنین تصوری دارند ، در اشتباهی بزرگ هستند!

وی بدون اشاره به تاریخچه پیدایش رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت های آن در ادامه اضافه کرد: خشونت از جانب کسانی شروع شد که وجود اسرائیل را در هیچ نقطه ای به رسمیت نمی‌ شناسند!

نماینده آمریکا در سازمان ملل گستاخانه درباره نشست جاری نیز ادعا کرد: نابودی کشوری از اعضای سازمان ملل چنان نامشروع است که ارزش وقت ما را در شورای امنیت ندارد که حتی آن را رد کنیم.

هیلی افزود: هفته گذشته نیروهای ایرانی از سوریه به مواضع اسرائیل در بلندی‌ های جولان راکت شلیک کردند. این اقدام باید متوقف شود. در روزهای گذشته حماس با حمایت ایران حملاتی را علیه نیروهای امنیتی و زیرساخت‌ های اسرائیلی انجام دادند. این هم خشونتی است که باید توجه ما را به خودش اختصاص بدهد.

وی گفت: ما از گفتگو درباره روش‌ های همکاری برای پایان دادن به این خشونت‌ ها استقبال می‌ کنیم.

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی پیش با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطینی‌ ها آغاز شد.

این در حالیست که با ادامه تظاهرات گسترده فلسطینیان موسوم به تظاهرات بازگشت که در ۷۰مین سالگرد تأسیس رژیم اسرائیل در روز گذشته به اوج خود رسید، بیش از ۶۲ نفر تا کنون شهید شده اند.