به گزارش پارس نیوز، 

"هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "جولیان کینگ"، کمیسر امنیت اتحادیه اروپا در این باره که خطر افراطیون داعش را بعد از بیرون رانده شدن آن ها از عراق و سوریه دست کم بگیریم هشدار داده و گفت: خطرتروریسم داعش همچون گذشته بالا است. این موضوعی است که متاسفانه حمله تروریستی اخیر در پاریس آن را نشان داده است.

وی افزود: این گونه حملات تروریستی اکثرا توسط مردهایی انجام می شود که در کشورهای ما به افراط گرایی روی آورده اند. ما باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از افراط گرایی انجام دهیم.

کمیسر امنیتی اروپا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که شکست نیروهای داعش در عراق و سوریه یک موفقیت است. اما همزمان آن ها برای اروپا، و همسایگان ما در شمال آفریقا و خاورمیانه نشانگر یک چالش هستند. بسیاری از آن ها متاسفانه تنها صحنه فعالیت های خود را تغییر داده اند.

وی در پایان این مصاحبه گفت ما باید بیدار باشیم و آماده برای واکنش باقی بمانیم.

چند روز پیش ( 22 اردیبهشت ماه) یک نفر در نزدیکی اپرای فرانسه با چاقو به عابران پیاده حمله کرد که طی این حمله یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

محل حادثه در نزدیکی اپرای پاریس بوده که بسیاری از بارها و رستوران‌های پاریس در آنجا واقع شده‌اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، بلافاصله بعد از این حمله از یک اقدام تروریستی صحبت کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت که فرانسه بار دیگر با خون هزینه داده اما در مقابل دشمنان آزادی سر فرود نمی‌آورد.

پاریس بارها شاهد اقدامات تروریستی داعش بوده و از سال 2015 تاکنون بر اثر عملیات تروریستی240 نفر کشته شده‌اند.

بسیاری از مقامات امنیتی اروپایی همواره درباره خطرات تروریسم داعش در اروپا بعد از شکست های آن ها در مناطق بحرانی و بازگشت عناصر این گروه تروریستی به اروپا هشدار داده اند.