به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تائه یونگ هو"، معاون سابق سفیر کره شمالی در انگلیس که در اوت 2016 سمتش را ترک گفته و از بدنه حاک بر کره شمالی جدا شد، گفت: دیپلماسی و مذاکرات کنونی با مقام های کره شمالی به خلع سلاحی صادقانه و کامل ختم نمی‌شود بلکه تنها باعث می‌شود تا تهدید اتمی پیونگ یانگ کمتر شود.

وی به آژانس خبری نیوسیس کره جنوبی گفت: در پایان، کره شمالی همچنان به عنوان یک کشور غیر اتمی،‌ یک قدرت اتمی باقی می‌ماند.

این مقام سابق دولت کره شمالی همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: کره شمالی این مساله را مطرح می‌کند که روند خلع سلاح اتمی به فروپاشی کره شمالی منجر می شود و مغایر یک خلع سلاح اتمی کامل، غیر قابل بازگشت و معتبر است. دیپلماسی کره شمالی همواره تکرار یک رویکرد سرسختانه بوده است. این تاکتیک دیپلماتیک کره شمالی است که اوضاع را به سمت تقابلی خشن سوق دهد و سپس به صورت ناگهانی موضعی صلح طلبانه به خود بگیرد.

اظهارات این مقام سابق ارشد کره شمالی در حالی مطرح شده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است 12 ژوئن سال جاری میلادی به میزبانی سنگاپور دیدار کنند و انتظار می رود که برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی در دستورکار مقام‌های دو طرف باشد.

کره شمالی و کره جنوبی در نشست ماه گذشته میلادی بر تعهداتشان با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کردند و پیونگ یانگ نیز اعلام کرده که سایت آزمایش اتمی خود را منهدم می‌کند.