به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبیهبری رئیس مجلس لبنان در جریان دیدار برخی شخصیتهای لبنان با وی گفت: من در گفت‌وگو با رئیس جمهور و نخست وزیر بر ضرورت جدی تشکیل دولتی در سریعترین زمان ممکن تاکید کرده‌ام.

وی افزود: با وجود اینکه وضعیت منطقه‌ای بسیار خطرناک است اما تاخیر در تشکیل دولت خطرناکتر ست زیرا ما در داخل با خطر بزرگتری به نام خطر اقتصادی روبرو هستیم که به مرحله دقیق و حساسی رسیده است لذا باید به سرعت دولتی برای مهار وضعیت و به راه انداختن چرخه اقتصاد تشکیل شود.

نبیه بری گفت: من با تشکیل یک دولت وفاق ملی یا آنچه از آن دولت وحدت ملی نام برده میشود، موافقم که در آن همگان حضور داشته باشند و همه طرفها مشارکت کنند تا در فرایند نجات کشور سهیم باشند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر توافق مقدور نشد و دولتی از جناح اکثریت همراه با اپوزیسون تشکیل شد، نظر شما چیست، گفت: موضع من همواره علیه منزوی کردن هر یک از طرف‌ها و مشارکت دادن همگان بدون استثنا است.

نبیه بری در پاسخ به این سوال که آیا دولت براساس جایگاه تشکلها مطابق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تشکیل خواهد شد، گفت: به طور قطع، این باید انجام شود.