به گزارش پارس نیوز، 

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سالروز اشغال فلسطین که با دومین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله همزمان شده است، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت دومین سالگرد شهادت مصطفى أمین بدر الدین "سید ذوالفقار" گفت: ما افتخار داریم که هسته‌های مقاومت را در عراق از طریق فرمانده شهید بدر الدین پایه گذاری کردیم. فرمانده شهید بدر الدین مسئولیت پرونده‌های متعددی از مبارزه با دشمن اشغالگر در عراق را به عهده داشت. شهید بدر الدین از تمام جبهه‌های نبرد از جمله جبهه مبارزه با گروه‌های تروریستی و مقابله با خودرو‌های بمب گذاری شده در لبنان سربلند و پیروز بیرون آمد. این فرمانده شهید در پیروزی عراق بر تروریسم نقش اساسی ایفا کرد و مشارکت قهرمانانه‌ای در جبهه‌های جنگ سوریه علیه تروریسم داشت. او به صحت و درستی مسیر نبرد در سوریه اعتقاد داشت، از این رو همه مسئولیت‌ها و فعالیت‌های خود را به خاطر حضور در جبهه سوریه متوقف کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: با تحولات اخیر، آمریکا دوباره ثابت کرد در مرتبه اول به فکر تأمین منافع خود و در مرتبه دوم تأمین منافع اسرائیل است. ارزش‌های انسانی هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های سران و مسئولان آمریکایی ندارد. دولت‌های آمریکا به هیچ یک از توافقنامه‌های بین المللی تعهد اخلاقی و قانونی ندارند.

سید حسن نصرالله افزود: ترامپ به کره شمالی در صورت خلع سلاح خود، وعده اقتصادی داده است، اما آمریکا نشان داده است که قابل اعتماد نیست. آمریکا حتی به منافع همپیمانانش نیز پشت می‌کند همانطور که منافع اروپایی‌ها را در برجام در نظر نگرفت و از آن خارج شد.

او تاکید کرد: تمام آماری که اخیرا درباره کشته شدن ایرانی‌ها و سوری‌ها در حملات اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه منتشر شد، دروغ بود. ادعای اسرائیل مبنی بر نابودی مراکز ایرانی در سوریه دروغ محض است و فقط بزرگنمایی است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حمله موشکی اخیر به جولان اشغالی یکی از روش‌های پاسخ به تجاوزات اسرائیل به سوریه بود. پیام این حمله این بود که اگر اسرائیل تجاوز به سوریه و همپیمانانش را ادامه دهد با واکنش مواجه خواهد شد. اسرائیل پس از این حمله جرات نکرد واکنشی که قبلا از آن صحبت می‌کرد را از خود نشان دهد.

او گفت: رژیم صهیونیستی با وجود اینکه در آماده‌باش کامل قرار داشت و گنبد آهنین را در جولان مستقر کرده بود در مقابله با حمله موشکی به این منطقه شکست خورد. حمله موشکی هفته گذشته به جولان نشان داد که اسرائیل چه در بُعد داخلی و چه در بُعد خارجی برای جنگ آمادگی ندارد. دفاع برخی کشور‌های عرب از اسرائیل مانند وزیر خارجه بحرین که حملات اسرائیل به سوریه را "دفاع از خود" خواند، خجالت‌آور و ذلت‌بار است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا برای پیشبرد اهداف خود به دنبال اعمال تحریم‌های جدید و افزایش فشار بر ایران است. خروج از برجام نیز در همین راستا بود. مشکل آمریکا با ایران، برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی نیست بلکه حمایت این کشور از فلسطین، حزب‌الله و محور مقاومت است.

او افزود: ترامپ به دنبال انجام "معامله قرن" در فلسطین است. حتی اگر همه جهان از آن حمایت کند، نباید هیچ مقام فلسطینی آن را امضا کند. اگر هزاران ترامپ، هزاران نتانیاهو و هزاران بن‌سلمان بیایند، فلسطینیان نباید تسلیم شوند. حتی اگر جنگ سوریه بیش از این طول بکشد یا وضعیت در یمن وخیم‌تر شود، هیچکس نباید از مسئله فلسطین عقب‌نشینی کند. نوار غزه با گرسنگی و قحطی و اوضاع فاجعه باری مواجه است که به اوضاع یمن شباهت دارد. این در حالی است که اعمال فشار بر فلسطینیان از داخل و خارج ادامه دارد تا آنان را وادار کنند به امضای توافقنامه پرهزینه‌ای تن دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: نکبت فلسطین لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است و هفتاد سال است که این مصیبت ادامه دارد. ما در مورد مسئله فلسطین با یک چالش بزرگ به اسم معامله قرن مواجه هستیم که می‌خواهند آن را بر جهان تحمیل کنند. هدف معامله قرن این است که قدس را به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل به رسمیت بشناسد و آوارگان فلسطینی اجازه نداشته باشند به سرزمین خود بازگردند و کشور فلسطین فقط در نوار غزه خلاصه شود. معامله قرن را می‌توان به اختصار نابود کننده مسئله فلسطین نامید.

نصرالله تاکید کرد: توطئه جدید علیه فلسطین سه ضلع دارد: ترامپ، نتانیاهو و محمد بن‌سلمان. هر یک از این سه نفر سقوط کند این طرح شکست خواهد خورد. هیچکس نباید از اسرائیل بترسد. ما مردان بسیاری شبیه شهید بدرالدین و شهید عماد مغنیه داریم. دشمنان هر کاری کنند نسل‌های جدید ما قوی‌تر از نسل‌های گذشته خواهند بود. بدترین اقدامی که برخی از کشور‌های عربی در حال انجام آن هستند، توجیه دینی و قانونی برای تسلیم شدن در مقابل اسرائیل است. مصیبت اینجاست که عربستان در خط مقدم توجیه دینی تسلیم شدن در مقابل اسرائیل و عادی سازی روابط با این رژیم قرار دارد.