به گزارش پارس نیوز، 

 «راینر هاسلوف» یکی از سیاستمداران ارشد آلمان در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خواستار تجدید‌نظر در روابط کشورش با روسیه شد.

هاسلوف در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» افزود: «تحولات اخیر درباره ایران باید به تجدید‌نظر سیاست در ارتباط با روسیه منجر شود با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بیش از پیش اهمیت دارد که با روسیه به عنوان همسایه شرقی خود ارتباط داشته باشیم.» وی تاکید کرد که هر دو کشور از بازگشت روابط به وضعیتی که روابط بازرگانی معمولی میان دو کشور بر قرار شود، سود می‌برند.

این سیاستمدار آلمانی همچنین گفت که در صورتی که سیاست تحریم‌ها ادامه داشته باشد در این صورت شرکت‌های آلمانی امکان دسترسی به بازارهای روسیه را برای دراز مدت از دست خواهند داد وی همچنین گفت که تحریم‌ها همواره باعث نوآوری می‌شوند. وی در این زمینه به اقدامات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مواد غذایی اشاره کرد.

هاسلوف در عین حال تاکید کرد که منظورش این نیست که تحریم‌هایی که علیه مسکو اعمال شده‌اند در آینده نزدیک کاهش یابند.

درپی بحران در شرق اوکراین و پیوستن شبه‌ جزیره کریمه به روسیه، غرب در موضع‌گیری علیه روسیه اقدام به اعمال چندین سری تحریم‌علیه روسیه کرد که به صورت عمده بخش بازرگانی را هدف قرار داده‌اند. این اقدام همواره انتقاد شرکت‌هایی را که با روسیه همکاری داشتند به دنبال داشت. به تازگی پس از اعلام موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) نگرانی طرف‌های اروپایی از اینکه  در روابط بازرگانی با ایران دچار مشکلات بیشتری شوند، افزایش داشته است.