به گزارش پارس نیوز، 

64 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آنها دست کم 14 نفر کشته و 36 نفر زخمی شده اند.

در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شهر «فلوریدا سیتی» در ایالت فلوریدا دو نفر زخمی شدند. پلیس در حال تحقیق درباره این حادثه است. شاهدان عینی می گویند فردی از داخل خودرو اقدام به تیراندازی کرده و سپس گریخته است. تیراندازی در شهر «تالیهینا» در ایالت اوکلاهما نیز یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

تیراندازی و درگیری در پی حضور نیروهای پلیس برای بازداشت یک مظنون صورت گرفت. تیراندازی در شهر «پلسبورو» در ایالت نیوجرسی چهار زخمی برجای گذاشت. پلیس می گوید تیراندازی در یک کلوب شبانه رخ داده است. تیراندازی در «گرند راپیدز» در ایالت میشیگان نیز دو زخمی برجای گذاشت.

بیست و پنج مورد از تیراندازی ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، 116 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 35 نفر کشته و 56 نفر زخمی شده اند. 38 مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، 211 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 51 نفر کشته و 122 نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع آنها کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه نهایی خواهد شد.

مرکز ثبت خشونت های مسلحانه همچنین اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی، 20 هزار و 770 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها 5159 نفر کشته و 9274 نفر زخمی شده‌اند. 222 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و 908 نفر از آنها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می دهند. در این مدت 94 مورد تیراندازی به جمع، 740 مورد حمله به منزل مسکونی، 592 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 597 مورد نیز تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.