به گزارش پارس نیوز، 

وی گفت که امضاکنندگان توافق هسته ای در پی انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا به دلیل خروج از برجام، باید شروع به تصمیم گیری از جانب خود کنند. 

وی مدعی شد که تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، انعقاد توافق جدیدی را با ایران به همراه خواهد داشت که این کشور را از دستیابی به سلاح هسته ای باز می دارد.

هوک گفت: رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است از این پس طرح تعلیق تحریم ها را که در زمان مشارکت ما در برجام به اجرا گذاشته می شد، اجرا نکند؛ اما در عین حال ما قصد داریم هدف وی برای دستیابی به یک توافق جدید را به پیش بریم. وی در همین حال از رایزنی های بسیار نزدیک آمریکا با متحدان اروپایی اش در این زمینه خبر داد.

به رغم تلاش های سران اروپا برای متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام، وی هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا را از این توافق خارج می کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که همه طرف های حاضر در برجام و همچنین اتحادیه اروپا به آن اعتراض و تاکید کردند که به همراه ایران، این توافق مهم را حفظ خواهند کرد. 

همچنین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که نهاد تحت ریاست وی بارها پایبندی ایران به برجام را مورد تائید قرار داده، گفت که تعهدات هسته ای تهران به موجب توافق هسته ای، همچنان در حال اجرا شدن است.