به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از آژانس خبری ملی قرقیزستان، سورانبای جین‌بیک‌اف، رئیس‌جمهور قرقیزستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیایی که در مورخ 14 می 2018 در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و در حاشیه این نشست دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواهد داشت.

در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیایی موضوعات اساسی در همکاری‌های تجاری و اقتصادی در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیایی، مسائل بین‌المللی پیرامون همکاری‌های اقتصادی اتحادیه و نیز همگرایی بیشتر اعضا در فضای اوراسیایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست کمیسیون اقتصادی اوراسیایی گزارشی را تحت عنوان «نخستین نتایج عضویت جمهوری قرقیزستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از دو سال» ارائه خواهد داد. این گزارش بازتاب‌دهنده نخستین نتایج فعالیت‌های (اقتصادی) قرقیزستان در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیایی است.

در حاشیه این نشست همچنین دیداری دوجانبه میان جین‌بیک‌اف و پوتین برنامه‌ریزی شده است. به گزارش بخش مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان، بحث و تبادل نظر پیرامون روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی و انسانی، و ارتقاء همگرایی دو کشور در فضای اوراسیایی از مهم‌ترین اهداف این دیدار است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیایی فعالیت رسمی خود را از سال 2015 با حضور سه کشور روسیه، بلاروس و قزاقستان آغاز کرد. در همان سال قرقیزستان و ارمنستان نیز به عضویت این اتحادیه در آمدند. هدف اصلی تشکیل این اتحادیه که به ابتکار قزاقستان و با حمایت روسیه صورت گرفت، ارتقاء همگرایی اقتصادی در منطقه اوراسیا به منظور شکل‌دهی به یک بلوک اقتصادی مستقل و قدرتمند است.