به گزارش پارس نیوز، 

علی ابراهیمی ، در خصوص خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: مجلس نهم " قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام " را تصویب کرده و دولت پس از انجام اقدامات دیپلماتیک خود در برابر خروج آمریکا از برجام، در نهایت بر اساس این قانون می‌تواند اقدام متقابل را انجام دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خروج آمریکا از برجام یک بدعهدی بود که در تاریخ می‌ماند و بی‌اعتباری دولتمردان فعلی آمریکا را به خوبی نشان داد و اصلا اتفاق خوبی نبود.

وی با بیان اینکه در برجام قابل اعتماد بودن و پایداری ایران را به دنیا اثبات کردیم، افزود: هرچند که کار آمریکا می‌تواند برای ایران محدودیت‌های تجاری و اقتصادی ایجاد کند ولی جمهوری اسلامی ایران، توان آن را دارد که در فرصت مناسب پاسخ محکمی به آمریکا بدهد.

ابراهیمی ادامه داد: از آنجایی که قانون مناسبی در زمینه اقدام متقابل در زمینه برجام وجود دارد، دولت مشکلی برای اقدام متقابل ندارد و می‌تواند کار خود را انجام دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خروج یا تداوم حضور ایران در برجام موضوعی کاملا دیپلماتیک است، گفت: اگر طرف اروپایی در برجام بماند، آمریکا به انزوا می‌رود و می توان امیدوار بود اجماع جهانی که پیش از تحقق برجام علیه ایران شکل گرفته بود، این بار علیه آمریکا ایجاد شود.

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع اتخاذ شده از سوی شخصیت‌های بین‌المللی به خصوص موگرینی و سه کشور اروپایی پس از خروج آمریکا نشان داد، آمریکا منزوی شده است، گفت: برجام به عنوان سندی بین‌المللی برای صلح و امنیت جهان و منطقه مفید بود و امیدواریم بدون حضور آمریکا باقی بماند و منشا اثر باشد.