به گزارش پارس نیوز، 

 سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه در بیانیه ای که در صفحه رسمی خود در 'فیسبوک' منتسر کرد، مدعی شد،گزارش هایی از احتمال حملات تروریستی به برخی مراکز رای در عراق به دست آورده است.
سفارت آمریکا در بغداد، بر خلاف گزارش های روزهای اخیر دستگاه های امنیتی عراق مبنی بر تضمین امنیت فضای انتخابات این کشور، چنین ادعایی را مطرح کرده است.
در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد همچنین از منطقه سنی نشین 'الغزالیه' در شمال بغداد به عنوان یکی از مناطق احتمال وقوع حملات تروریستی علیه مراکز رای گیری یاد شده است.
یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد،آمریکا و متحدان منطقه ایش از جمله عربستان سعودی تا آخرین لحظه امیدوار بودند که با کاهش حضور مردمی در انتخابات عراق، به اهداف و برنامه هایی که برای این کشور ترسیم کرده اند، برسند.
بر اساس این گزارش، حضور چشمگیر و بالای 70 درصدی نیروهای نظامی عراق در «رای گیری ویژه» و استقبال گسترده اتباع عراقی مقیم خارج از انتخابات، آمریکا و متحدانش را از حضور گسترده مجدد مردم عراق در پای صندوق های رای نگران کرده است.
کارشناسان امنیتی عراق بر این باورند که آمریکا با دخالت در امور داخلی این کشور
و ادعای احتمال حملات تروریستی علیه مراکز رای گیری درصدد ایجاد فضای ارعاب در عراق در آستانه انتخابات پارلمانی روز شنبه است.
عضو گروه 'الصادقون' وابسته به فهرست انتخاباتی 'الفتح' -متشکل از فرماندهان سابق الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی-، علیه این سیاست ارعاب انگیز آمریکا در فضای انتخابات عراق موضع گرفتند.
'محمود الربیعی' جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد،نتایج انتخابات پارلمانی عراق پایانی برای حضور آمریکا در این کشور است و به دخالت های واشنگتن در امور داخلی عراق پایان می دهد.
وی اضافه کرده است که مردم عراق با اراده ملی خود از طریق صندوق های رای، به حضور و دخالت های امریکا در امور داخلی عراق پایان می دهند.
در عین حال این نگرانی وجود دارد که ادعای آمریکا در خصوص حملات تروریستی به مراکز رای گیری عراق، باعث شود که آمریکا عملا، عوامل افراطگرای خود را برای دست زدن به چنین حملاتی تحریک کند.
'سعد معن' سخنگوی وزارت کشور عراق در واکنش به گزارش دروغ سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که امنیت انتخابات را نیروهای امنیتی عراق کاملا تضمین کرده اند و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
وی در پاسخ به هشدارهای سفارت آمریکا در بغداد تاکید کرده است که هیچ نگرانی وجود ندارد و گزارشی دال بر تهدید امنیتی علیه مراکز رای گیری دریافت نکرده است.
وی با اشاره به تدابیر موفق امنیتی در جریان «رای گیری ویژه» از نظامیان در شهرهای مختلف عراق، تاکید کرد که وزارت کشور عراق به چنین گزارش هایی که ادعای ناامن بودن فضای انتخابات را می کنند، توجهی ندارد.
تجارب انتخابات دوره های گذشته نشان داده که حضور گسترده نظامیان و اتباع عراقی مقیم خارج در انتخابات همواره بر افکار عمومی این کشور برای تشویق آنها به شرکت در انتخابات اثرگذار بوده است.
انتخابات ویژه برای نظامیان و زندانیان کمتر از 5 سال زندان و همچنین اتباع عراقی مقیم خارج دو روز قبل از انتخابات سراسری شروع شد و امروز پایان یافت.
بیش از 24 میلیون از مجموع 37 میلیون نفر جمعیت عراق واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی هستند.
این دوره از انتخابات پارلمانی عراق به دلیل اینکه اولین انتخابات پسا داعش است، از اهمیت ویژه ای برخوردار و از آن به عنوان انتخابات سرنوشت ساز یاد شده است.
خاورم *353*380**1368