به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش از رسانه های اندونزیایی شورش مسلحانه در زندانی در نزدیکی «جاکارتا» پایتخت اندونزی که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته بود ، باعث کشته شدن پنج نیروی پلیس و یک محکوم تروریستی شد.
طبق گزارش ویرانتو وزیر امنیت اندونزی این شورش از عصر سه شنبه گذشته در زندان 'بریموب' دیپوک در حوالی جاکارتا آغاز شد که با حمله نیروهای پلیس در صبح روز پنجشنبه و ورود آنها به داخل زندان و دستگیری عاملان آن خاتمه یافت.
طبق این گزارش در این عملیات یک نیروی پلیس کشته و یک نفر نیز گروگان گرفته شده بود که بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
طبق این گزارش، 10 نفر از این زندانیان مسلح بودند و 145 زندانی غیرمسلح بودند که همگی از این زندان خارج و به زندان دیگری با شرایط امنیتی بالاتر منتقل شدند.
گروه تروریستی داعش ادعا کرد که افراد مسلحش در این درگیری شرکت داشته اند.
منابع خبری عکس‌هایی را مبنی بر حمل سلاح به داخل زندان و درگیری زندانیان با نیروی های مبارزه با تروریسم اندونزی منتشر کرده بودند که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بود.
پلیس اندونزی گزارش داد پس از 36 ساعت عملیات نیروهای امنیتی اندونزی، این شورش در حالی سرکوب شد که 30 قبضه اسلحه نیز که توسط شورشیان به درون زندان وارد شده بود، ضبط شد.
معضل افراط گرایی در اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان سالیان زیادی است که وجود داشته و تاکنون سبب وقوع چندین حوادث تروریستی مرگبار در این کشور شده است.
مرگبارترین حادثه تروریستی در اندونزی، در جزیره توریستی «بالی» در سال 2002 رخ داد که در اثر آن، 202 نفر که بیشتر آن‌ها گردشگران خارجی بودند، کشته شدند.