به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، بعید می‌داند روسیه درصدد تلاش برای جلوگیری از عملیات نظامی اسرائیل در سوریه برآید.

وی اظهار داشت در دیدار با پوتین مواضع خود را به او اطلاع داده و اعلام کردیم "دفاع در برابر حمله ایران از خاک سوریه را حق و وظیفه خود می‌دانیم".

او همچنین به پوتین اعلام کرد اسرائیل حق دارد به طور مستقیم و آشکار اقدامات لازم را اتخاذ کند و این مسائل برای امنیت اسرائیل در هر زمانی به ویژه زمان کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد.

خاطر نشان می‌شود پدافند هوایی سوریه ده‌ها موشک شلیک شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است، جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه به چندین مکان حمله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، جنگنده های رژیم اشغالگر با موشک چند موضع در قنیطره و شهرک البعث در نزدیکی دمشق را هدف قرار دادند که شامل اماکن نظامی و انبار مهمات و یک مرکز رادار بود.

مقاومت فلسطین: یکپارچه در برابر دشمن می ایستیم؛ امروز صبح مقاومت تمام عیار است

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند، محور مقاومت یکپارچه در برابر تجاوز صهیونیستی می‌ایستد و دوران جدا کردن هر یک از طرف‌های مقاومت از سوی رژیم اشغالگر به سر آمده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس، جهاد اسلامی، جبهه آزادیبخش فلسطین و کمیته‌های مقاومت مردمی اعلام کردند، محور مقاومت یکپارچه در برابر تجاوز صهیونیستی می‌ایستد و دوران جدا کردن هر یک از طرف‌های مقاومت از سوی رژیم اشغالگر به سر آمده است.

در همین ارتباط "اسامه حمدان" مسئول روابط بین الملل جنبش حماس گفت، بمباران مواضع نظامی اسرائیل در جولان به مثابه پاسخ طبیعی به خودخواهی اسرائیل است و علاوه بر این اشغالگر اسرائیلی در موقعیتی نیست که بتواند آغاز و پایان نبردها را مشخص کند.

وی تاکید کرد اسرائیل باید در اقدامات خود بازنگری کند، زیرا دورانی که طرف‌های مقاومت را به شکل جداگانه در نظر می‌گرفت، به سر آمده است و نمی‌تواند هر کاری بخواهد، انجام دهد.

حمدان ادامه داد: ما در به تصویر کشیدن توانایی و قدرت خود مبالغه نمی‌کنیم، اما قدرت مقاومت مبتنی بر جبهه کار مشترکی است که اشغالگران نمی‌توانند به آن راه یابند و یا یکی از آنان رابه طور جداگانه در نظر بگیرند.

امروز صبح مقاومت تمام عیار است

از سوی دیگر "داوود شهاب" مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، آنچه در جریان است بر اساس هر معیاری اقدام بزرگی است و این صبح، صبح مقاومت کامل است و ما بر یکپارچه کردن جبهه‌ها و یکی شدن در نبرد علیه این دشمن تاکید داریم.

همچنین "ابواحمد فواد" معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اوضاع کنونی را ادامه خودخواهی و ماجراجویی آمریکا دانست که ترامپ روز گذشته آغاز کرد.

وی گفت: روشن است محور مقاومت بانک اطلاعاتی بسیار دقیقی در اختیار دارد و ما در جبهه آزادیبخش فلسطین به همراهی ملت فلسطین برای تغییر وضعیت کنونی آماده‌ایم.

فواد همچنین ضمن دعوت به تشکیل اتاق عملیات مشترک با مشارکت گروه‌های مقاومت فلسطین، تاکید کرد محور مقاومت امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند عمق "اسرائیل" را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر کمیته‌های مقاومت مردمی از حمله سوریه به مواضع اسرائیل استقبال کرده و آن را گامی مهم در بازدارندگی دشمن و شکست زورگویی آن دانستند.