به گزارش پارس نیوز، 

«عادل الجبیر» که کشورش به همراه رژیم صهیونیستی جزو نخستین رژیم هایی بودند که از اقدام ترامپ برای خروج از برجام حمایت کردند، امروز در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان با حمایت دوباره از تصمیم واشنگتن مدعی شد: اگر برنامه هسته ای ایران فراتر برود، برجام خود به خود متلاشی و تحریم های هسته ای علیه تهران به طور کامل باز خواهد گشت و ما هم برنامه هسته ای نظامی را پیگیری خواهیم کرد.

تصمیم سه شنبه شب ترامپ برای خروج از برجام با مخالفت گسترده جهانی از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، چین و روسیه گرفته تا کشورهای منطقه و جهان و حتی سیاسیون معقول داخل خود آمریکا روبه رو شد؛ اقدام وی تنها با حمایت شمار اندکی از رژیم های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات روبرو شده است.

وزیر سعودی در گفت و گو با سی ان ان با بیان اینکه تهران باید از برنامه موشکی و حمایت خود از حزب الله لبنان و انصارالله یمن دست بردارد ، ادعا کرد: ایران باید دسترسی به همه مراکز نظامی و اتمی خود را بدون محدودیت تضمین کند و از تلاش برای گسترش نفوذ و دخالت در امور داخلی کشورها دست بردارد.

طرح ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه از زبان وزیر خارجه کشوری بیان می شود که دخالت ریاض دستکم در کشورهای قطر، لبنان، عراق، سوریه و یمن به اثبات رسیده است.

الجبیر در توجیه دلیل حمایت کشورش از تصمیم ترامپ برای خروج از یک توافقنامه بین المللی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است، گفت : ما معتقدیم نبود یک توافقنامه، بهتر از وجود یک توافق بد است.

وزیر خارجه عربستان با تکرار حمایت ایران از انصارالله یمن برای تولید موشک های بالستیکی ، ادعا کرد که حوثی ها این فناوری را در اختیار ندارند و تهران به آنها کمک می کند.

وی افزود: پرتاب موشک به سمت شهرهای ما یک اقدام دوستانه تلقی نمی شود.

دولت عربستان از سه سال پیش با تشکیل یک ائتلاف خود خوانده با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور حمله و تلاش کرده است انقلاب نوپای یمنی ها را از بین ببرد، اما مقاومت مردم یمن و دستیابی رزمندگان به فناوری ساخت موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین، این کشور را به کابوس سعودی ها تبدیل کرده است.