به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه در دولت سایه انگلیس از جهانیان خواست علیه اقدام گستاخانه دیپلماتیک ترامپ در نقض برجام متحد شوند.

امیلی تورنبری، وزیر امور خارجه در دولت سایه انگلیس از جهانیان خواست علیه اقدام گستاخانه و خرابکارانه دیپلماتیک ترامپ در نقض برجام متحد شوند.

وزیر امور خارجه در دولت سایه در نشست امروز مجلس عوام انگلیس بیانیه‌ای را که پس از سخنان ترامپ و نقض برجام منتشر کرده بود، قرائت کرد.

او در سخنان خود که همزمان با حضور نخست وزیر انگلیس و پاسخگویی او به پرسش‌های نمایندگان ایراد می‌کرد، گفت: اقدام ترامپ، خاورمیانه (غرب آسیا) را به سمت بحران می‌راند.

به گفته امیلی تورنبری، هر ناظر مستقل تایید کرده است که توافق هسته‌ای با ایران مفید است، ایران به تعهداتش عمل کرده است و این ادعا که ایران برنامه هسته‌ای مخفی دارد، دروغ است.

امیلی تورنبری در ادامه سخنانش گفت با این اقدام، ترامپ به کره شمالی پیام می‌دهد که در گفتگو و توافق بر سر خلع سلاح هسته‌ای هیچ فایده‌ای وجود ندارد زیرا این توافق‌ها حتی ارزش کاغذی را که بر  رویش متن توافق و امضا‌ها می‌آید، ندارد.

وزیر امور خارجه در دولت سایه انگلیس گفت انگلیس، اتحادیه اروپا، چین و روسیه باید هم اکنون دست به کار شوند.

امیلی تورنبری از ایران خواست تا واکنشی چالش‌گرایانه نشان ندهد و با خویشتنداری به همکاری با دیگر امضا کنندگان برجام ادامه دهد تا توافق هسته‌ای حفظ شود. از مجازات شرکت‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند، پیشگیری شود و راه درگیری بسته شود.

تورنبری افزود اگر تاکنون نمی‌دانستیم، سخنان ترامپ درباره برجام تایید کرد که تا زمانی که او رئیس جمهور است، ما باید به جهانی بدون راهبری آمریکا عادت کنیم؛ جهانی که در آن برای حفظ صلح، بدون همکاری آمریکا و البته اغلب با ضدیت جدی دولت آمریکا با صلح، تلاش می‌شود.