به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه برای گفت‌وگو درباره موضوعات ایران، سوریه و شبه‌جزیره کره با معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد، گفت اروپا و آمریکا در برابر رفتارهای ثبات زدای ایران متحد است.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و گفت‌وگو درباره ایران و کره‌شمالی، به واشنگتن سفر می‌کند.

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون در دیدار با پنس و «جان بولتون» درباره موضوعات توافق هسته‌ای ایران و خلع سلاح اتمی شبه جزیره گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» جانسون نیز با اشاره به موضوعات مختلفی از جمله مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانه و مخالفت با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، گفت: «انگلیس و آمریکا در موضوعات مختلف چالش‌های جهانی سیاست خارجی، با یکدیگر هم‌قدم هستند».

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران افزود: «انگلیس، آمریکا و شرکای اروپایی برای مقابله با رفتارهای ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه، فعالیت‌های سایبری، حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و برنامه موشکی خطرناکش که حوثی‌ها در یمن را نیز با آن مسلح کرده، متحد هستند».

این در حالی است که حدود یک هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.