به گزارش پارس نیوز، 

دو مقام اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که با «جیمز کومی» مدیر سابق این نهاد همکاری نزدیکی داشتند، استعفا دادند.

«جیم بیکر» وکیل ارشد اف بی آی، یکی از دو مقامی است که این اداره را ترک کرده است و از قرار معلوم قصد پیوستن به موسسه بروکینگز را دارد. 

وی اواخر سال 2017 میلادی پس از ارتباط داده شدن به خبرنگاری که در مورد «پرونده ترامپ» مطالبی نوشته بود، دوباره در اف بی آی به کار گماشته شد. 

بیکر به ظن افشای اطلاعاتی محرمانه در مورد پرونده ترامپ، زیر ذره بین تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا قرار داشت. پرونده ترامپ، سندی محتوی مدارکی در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه است.

«لیزا پیج» که به برخورداری از اغراض سیاسی متهم شده، دومین مقام اف بی آی است که از این اداره استعفا داده است تا فرصت های شغلی دیگری را دنبال کند. 

وی که پیش تر عضو تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیق در مورد احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود، به اتهام ارسال پیام های ضد ترامپ برای یکی از همکاران خود مورد انتقاد قرار گرفت. 

وی در سال 2016 یکی از مشاوران کومی بود. مدیر وقت اف بی آی (کومی) در آن سال اعلام کرد که این اداره، اتهام های جنایی علیه هیلاری کلینتون را به خاطر نحوه نظارت بر ایمیل های محرمانه، پیگیری نمی کند.