به گزارش پارس نیوز، 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه گذشته در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای است.

این اظهارات در رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه هاآرتص، یدیعوت آحارانوت و معاریو بازتاب گسترده‌ای داشت به این ترتیب که برخی بر آن مهر تایید زده و برخی دیگر آن را نمایش مضحک و بچه‌گانه دانستند که فاقد نکته‌ای جدید است.

اظهارات آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل در مورد اینکه اسرائیل حق آزادی عمل در سوریه را برای خود محفوظ می‌داند، یکی دیگر از مهم‌ترین محورهای خبری مطبوعات اسرائیل در هفته گذشته بود.

اظهارات بن سلمان ولیعهد سعودی مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها یا صلح ارائه دهند یا ساکت شوند موضوع دیگری بود که این روزنامه‌ها به آن اشاره داشتند.

اما در ارتباط با اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو روزنامه هاآرتص آن را فاقد نکات جدید دانسته و نتانیاهو را به استفاده از فن بیان و القای این نکته متهم کرد که "دستاورد اطلاعاتی" را به ثمر رسانده است حال آنکه اظهاراتش تکراری و فاقد نکته جدید بود .

اما روزنامه یسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) که به حزب حاکم لیکود نزدیک است با حمایت کامل از موضع نتانیاهو تلاش کرد اظهارات او را به عنوان یک دستاورد بزرگ موساد جلوه دهد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز در مطلبی تحت عنوان : واکنش‌های سرد و گزنده اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا به اظهارات نتانیاهو توجهی نکرد و فدریکا موگرینی وزیر خارجه این اتحادیه بلافاصله واکنش نشان داده و گفت: نتانیاهو دلیلی مبنی بر اینکه ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است، ارائه نکرد.

همچنین "ارنست مونیز" مهندس توافق هسته‌ای با ایران و وزیر سابق انرژی آمریکا در گفت وگوی اختصاص با روزنامه یدیعوت آحارانوت ضمن تحقیر و سبک شمردن اظهارات نتانیاهو گفت: توافق هسته‌ای تاکید می‌کند که ما کار درستی کردیم. نتانیاهو هیچ چیز جدیدی را فاش نکرد،اما دلایل دیگری را به ما داد که نشان می‌دهد چرا باید به توافق هسته‌ای پایبند باشیم .

تصمیم اسرائیل به شدت مواضع علیه ایران در سوریه

روزنامه هاآرتص نوشت: تمام سطوح سیاسی و فرماندهی نظامی تل آویو عزم خود را جزم کرده‌اند که با تمام قدرت و با استفاده از تمام وسایل از تمرکز نظامی ایران در سوریه جلوگیری کنند.

این روزنامه در گزارشی به قلم "عاموس هارئیل" کارشناس امور نظامی نوشت: با وجود اینکه ایران تهدید کرده است به حمله اسرائیل به مواضع ایران در سوریه پاسخ خواهد داد، اما گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش بیش از همه بر شدت مواضع علیه ایران تاکید دارد و این موضع او از حمایت بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن برخوردار است.

جروزالیم پست؛ لیبرمن: آزادی عمل در سراسر سوریه را برای خود محفوظ می‌دانیم

لیبرمن گفت: به دنبال حمله به روسیه و دخالت در مسائل داخلی سوریه نیستیم اما اگر کسی تصور کند می‌تواند به سمت اسرائیل موشک شلیک کند و یا هواپیماهای اسرائیلی را هدف قرار دهد، بی تردید با قدرت پاسخ خواهیم داد.

اسرائیل با نگرانی در انتظار پاسخ ایران

"عاموس یدلین" رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی صهیونیستی، چالش اصلی اسرائیل همزمان با آغاز ماه می جاری را تهدید ایران مبنی بر حمله به اسرائیل در سوریه دانست.

وی در اظهاراتی که روزنامه یسرائیل هیوم آن را منتشر کرد سه احتمال را برای واکنش ایران پیش بینی‌کرد:

پرتاب موشک از ایران و سوریه به سمت مواضع اسرائیلی

عملیات مرزی در بلندی‌های جولان و یا از لبنان

عملیات علیه سفارت‌خانه‌های اسرائیل در خارج

شبکه 14 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد: نصرالله اظهار داشت: ایران به بمباران فرودگاه تیفور در سوریه از سوی اسرائیل پاسخ خواهد داد.

اطلاعات امنیتی مانع اجرای عملیات مقاومت فلسطین می شود

روزنامه معاریو در مطلب دیگری به موضوع تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین 40 درصد از عملیات مقاومت که گروه‌های فلسطینی درصدد اجرای آن علیه اهداف اسرائیلی بودند، خنثی کرد.

به نوشته این روزنامه نهادهای امنیتی تشکیلات خودگران در برخی موارد بر اساس اطلاعاتی که از سرویس های امنیتی اسرائیل دریافت می‌کنند، عملیات مقاومت را خنثی و عوامل برنامه ریزی این عملیات را دستگیر می‌کنند و در جلوگیری از انفجار تظاهرات مردمی و مهار آن نقش مهمی دارند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، تشکیلات خودگردان از اطلاعاتی که از سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل می‌گیرد، برای مقابله با جنبش حماس استفاده می‌کند.

هواپیماهای کاغذی فلسطینی‌ها چالش جدید اسرائیل

روزنامه تایمز اف اسرائیل با اشاره به آتش سوزی گسترده در مرز غزه ناشی از هواپیماهای کاغذی و آتشین فلسطینی‌ها نوشت: فلسطینی‌ها در نوار غزه چهارشنبه گذشته با به پرواز درآوردن یک هواپیمای کاغذی سبب آتش سوزی گسترده در جنوب اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی 1948) شدند.