به گزارش پارس نیوز، 

کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که از آزادی سه تبعه آمریکایی محبوس در زندان‌های کره شمالی به عنوان اقدامی از سر حسن نیت استقبال می‌کند.

با این حال کاخ سفید اذعان کرد که گزارش‌های کنونی در مورد آزادی این زندانیان هنوز قابل تأیید نیست.

گفتنی است که امید‌ها برای آزادی این سه زندانی محبوس در کره شمالی تا پیش از دیدار بی سابقه رهبران دو کشور طی هفته‌های آتی، رو به افزایش است.

«رودی جیولیانی» یکی از اعضای تیم حقوقی ترامپ به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که پیونگ یانگ تا اوایل روز پنج شنبه این سه تبعه آمریکایی محبوس را آزاد خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات جیولیانی درخصوص آزادی این زندانیان موثق و دست اول بوده است یا خیر.

در همین ارتباط، خبرگزاری سی اِن اِن روز پنج شنبه به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که آزادی زندانیان امری حتمی است و افزود که اقدامات مقدماتی برای آزادسازی این سه زندانی آمریکایی از دوماه پیش و همزمان با سفر وزیر خارجه کره شمالی به سوئد و ارائه پیشنهادی از سوی وی آغاز شده است.

با این حال، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه خطاب به خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانیم صحت گزارش‌های کنونی در مورد آزادی این زندانیان را تأیید کنیم، اما مسلماً این حرکت از جانب کره شمالی آنهم پیش از گفتگو‌ها میان رئیس جمهور ترامپ و کیم جونگ اون، را نشانه حسن نیت تلقی خواهیم کرد».