به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه 'رای الیوم' با اشاره به نمایش سخیف 'بنیامین نتانیاهو' شومن رژیم صهیونیستی علیه توافق هسته ای نوشت: حتی سیاستمداران و تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که سخنان وی، فقط دونالد ترامپ، یار همیشگی نتانیاهو را مُجاب کرد و هیچ مدرک قابل استنادی نداشت.

 

رای الیوم روز چهارشنبه افزود: رسانه های غرب نیز عبارت 'نتانیاهو علیه ایران ادعا کرد' را به کار برده و این سوال را مطرح کردند که اسرائیلی ها چه جایگزنی برای برجام ارائه می دهند؟

تبلیغات چی های صهیونیست به خاطر به اصطلاح کشف بی سابقه اسناد و مدارک علیه ایران از سوی سازمان اطلاعات این رژیم (موساد) مشغول جشن و پایکوبی هستند و برخی از آنان، این اقدام را 'دستاوردی' بس بزرگ و با اهمیت قلمداد می کنند!

با وجود این که رسانه های اسرائیلی سرو صدای زیادی درباره این اسناد ادعایی به راه انداخته و سعی دارند به هر نحوی شده افکار عمومی جهان را فریب دهند، کارشناسان، تحلیلگران و سیاستمداران اسرائیلی، خود سوالات بسیاری درباره این مسئله مطرح کرده اند.

'آویو بوشینسکی' مشاور رسانه ای سابق نتانیاهو در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که رسانه های غربی در پوشش کنفرانس خبری نتانیاهو اعلام کردند: 'اسرائیل ادعا می کند اسناد محرمانه ای کشف کرده است'. البته که سخنان نخست وزیر تنها افرادی مثل رئیس جمهوری آمریکا و دولتش را که همراه و موافق همیشگی نتانیاهو هستند مجاب کرد.

پس انگلیس، فرانسه و آلمان که مخالف لغو برجام هستند، چه می شوند. مقامات این کشورها از اسرائیلی ها می پرسند که جایگزین شما برای برجام چیست؟

در همین حال، 'امنون لورد' ستون نویس روزنامه صهیونیستی 'یسرائیل هیوم' در مقاله ای شدید اللحن نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد: حمله شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت 97) به پایگاه های نظامی در حمص و حماه سوریه که به تل آویو نسبت داده شد، به مراتب از اهمیت بیشتری نسبت به اسناد کشف شده نتانیاهو دارد.

از سوی دیگر، 'عمیر پرتز' وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: جنگ با ایران ، سوریه یا حزب الله یا هر سه این قدرت ها به هیچ وجه در آینده نزدیک به وقوع نخواهد پیوست.

پرتز که تجاوز سال 2006 را به لبنان فرماندهی کرده بود، افزود که در صورت وقوع جنگ با سه قدرت یاد شده، منطقه شمالی فلسطین اشغالی خسارت های سنگینی متحمل خواهد شد. از سوی دیگر جبهه داخلی 'اسرائیل' هنوز آمادگی ورود به جنگ در جبهه شمالی خود را ندارد. بنابرین جنگی در آینده نزدیک روی نمی دهد.

در همین راستا، منابع دیپلماتیک در تل آویو فاش کردند که نتانیاهو دوشنبه شب با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه، 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه و 'انگلا مرکل' صدراعظم آلمان تلفنی درباره اسناد ادعایی خود درباره ایران صبحت کرده است.

به نوشته رای الیوم، 'الیکس فیشمان' تحلیلگر امور نظامی صبح روز گذشته (سه شنبه) در روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحارنوت' نوشت: اگر نتانیاهو می توانست فقط یک دلیل قانع کننده از نقض برجام توسط ایران بیاورد، همه چیز تغییر می کرد، اما او در کنفرانس خبری خود هیچ دلیل و مدرک قانع کننده ای ارائه نداد و هیچ دستاورد مهمی در این باره به نام خود ثبت نکرد.

نتانیاهو دوشنبه ‌شب در اقدامی نمایشی، مدعی شد اسنادی در اختیار رژیم صهیونیستی است که نشان می‌دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس ‌از این توافق نیز ایران فعالیت‌ها را به‌ صورت مخفیانه ادامه می‌دهد.