به گزارش پارس نیوز، 

 

خبرگزاری فارس: حمله وسیع ارتش یمن به شبه‌نظامیان سعودی در ساحل غربی یمن

 وبگاه خبری «انصارالله» یمن صبح امروز سه‌شنبه از آغاز «عملیاتی وسیع» به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان و شراکت امارات عربی متحده، خبر داد.

انصارالله نوشت: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی، امروز سه‌شنبه 15 شعبان 1439 (قمری) عملیات گسترده‌ای به مواضع منافقان در ساحل غربی انجام دادند. یک منبع نظامی گفت که این عملیات در دو محور علیه مواضع منافقین آغاز شده است». 

یک منبع نظامی یمنی توضیح داد که «عملیات از شمال و غرب "موزع" و از جنوب تقاطع موزع آغاز شده و تاکنون به کشته و مجروح شدن دهها منافق و انهدام خودروها و ادوات نظامی آنان منجر شده است». 

بنا بر اعلام وبگاه انصارالله، «این عملیات در تکمیل مبارزه با مزدوران جدید در ساحل غربی است که هفته گذشته ضربات سنگینی دریافت کرده بودند». 

انصارالله یمن از شبه‌نظامیانی که با پول به خدمت عربستان و امارات در می‌آیند و با ارتش این کشور مبارزه می‌کنند، تحت عناوینی مثل «مزدور» یا «منافق» یاد می‌کنند.

شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات از نیمه‌های آوریل گذشته عملیات جدید علیه ارتش یمن در جبهه المُخا در استان تعز در جنوب غرب یمن را آغاز کرده بودند.