به گزارش پارس نیوز، 

 تارنمای خبری «السودان الیوم» نوشت، این روزها درخواست در مجلس سودان برای خارج کردن نیروهای نظامی سودانی افزایش یافته است.
این تارنما افزود: ائتلاف «التغییر» در مجلس سودان که شامل گروهی از نمایندگان مستقل است، با صدور بیانیه ای اعلام کرد صدها نفر از نیروهای نظامی این کشور در یمن کشته شده اند در حالی که این جنگ هیچ ربطی به آن ها ندارد و از سوی دیگر مشارکت سودان در این جنگ برخلاف قانون اساسی و قانون است، زیرا مجلس سودان با اعزام نیروی نظامی به یمن موافقت نکرده است و به همین دلیل رئیس جمهوری باید بدون فوت وقت دستور بازگرداندن آن ها را صادر کند.
در ادامه این بیانیه آمده است، سودان باید از صلح در یمن بدون جانبداری از طرفی خاص حمایت کند و به اراده مردم این کشور و همچنین حاکمیت آن احترام بگذارد و در امور داخلی آن دخالت نکند و دولت سودان باید با همه کشورهای منطقه روابطی بر اساس منافع مردم سودان برقرار کند.
در پایان این بیانیه تاکید شد که ائتلاف التغییر در مجلس سودان از همان ابتدا مخالف حضور نیروهای نظامی سودانی در یمن بود.
پیش از این نیز چند نماینده از جنبش «الاصلاح الان» خواستار خارج کردن نیروهای نظامی سودانی از یمن شده بودند.
عربستان و چند کشور دیگر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
سودان نیز از سال 2015 شماری از نیروهای نظامی خود را به طمع کمک های مالی عربستان، برای کمک به سعودی ها روانه یمن کرد که تاکنون شمار زیادی از آن ها کشته شده اند.
رسانه های عربی اعلام کرده اند تاکنون بیش از 412 نظامی سودانی در یمن کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند.
شبد**خاورم **2041**1379