به گزارش پارس نیوز، 

 «مایک پمپئو گفت که فرصتی واقعی برای پیونگ یانگ و واشنگتن به منظور دستیابی به توافق برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی، فراهم شده است.

دو خبرگزاری رویترز و فرانسه، پمپئو یادآور شد که در جریان سفر اخیرش به کره شمالی، از طرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ماموریت داشته است تا موضوع آمریکایی های دربند کره شمالی و ساز و کاری برای عاری سازی پیونگ یانگ از سلاح هسته ای را مطرح کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده در هر گونه توافقی با کره شمالی، این کشور را ملزم می کند تا با برداشتن گام های غیرقابل بازگشت برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای اش، موافقت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تعهد آمریکا به پیگیری راهکاری دیپلماتیک با کره شمالی خبر داد، به نحوی که آمریکایی ها به واسطه زرادخانه هسته ای پیونگ یانگ، در معرض خطر قرار نگیرند.

رهبر کره شمالی با عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای موافقت کرده و در همین راستا، با رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار و گفت و گو داشته است.

جنگ و درگیری در شبه جزیره کره در سال 1953 در پی انعقاد آتش بسی موقت، به پایان رسید، اما در حالی که 65 سال از آن زمان می گذرد، هنوز توافق نهایی صلح در این منطقه منعقد نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است با رهبر کره شمالی دیدار کند، اما هنوز زمان و مکان دقیق این جلسه ملاقات مشخص نشده است.