به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه رأی‌ الیوم نوشت آمریکا و عربستان سعودی با دستاویز قرار دادن موضوع سوریه، برای باج‌خواهی از قطر دام پهن کرده‌اند.

نقشه آمریکا و عربستان برای باج‌خواهی از قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه رأی الیوم، آمریکا و عربستان سعودی با دستاویز قرار دادن موضوع سوریه، برای باج خواهی از قطر دام پهن کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است برخی کشورها با حمایت های آمریکا ثروتمند شده اند و برخی کشورهای عربی درصورت خروج آمریکا از پایگاه‌هایش از این کشورها حتی یک هفته هم دوام نخواهند آورد. هنوز این اظهارات ترامپ به پایان نرسیده بود که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، گفت: قطر باید هزینه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را بپردازد و به این کشور نیرو اعزام کند.

ترامپ مدتی است تلاش می کند عربستان سعودی را مجبورکند هزینه نیروهای آمریکایی را در سوریه بپردازد. وی بارها تاکید کرده است حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برای تامین منافع کشورهای دیگر است و این کشورها اگر می خواهند حضور نیروهای آمریکایی در سوریه ادامه یابد، باید هزینه آن را بپردازند.

ترامپ مشخص نکرده است که دقیقاً چه کشورهایی مورد حمایت آمریکا بوده اند و باید هزینه های نیروهای آمریکایی را بپردازند؛ بنابراین اظهارات الجبیر درباره قطر تنها نشان از توافق آمریکا و سعودی برای تحمیل هزینه ها به این کشور است. از سوی دیگر، از آنجا که ترامپ مستقیماً عربستان سعودی را خطاب قرار داده بود، می توان گفت اکنون دست‌کم عربستان سعودی و قطر از جمله کشورهایی هستند که باید این هزینه را بپردازند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیش از یک هفته پیش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت ترامپ را متقاعد کرده است که نیروهایش را از سوریه خارج نکند. اکنون یقین حاصل شده است که اظهارات ترامپ درباره خروج از سوریه باج خواهی و تنها برای دریافت پول بوده است.