به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از دویچه وله، با پایان ضرب‌الاجل لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور برای سزار ناواس، وزیر کشور و پاتریسیو زامبرانو، وزیر دفاع، این دو سیاستمدار پست وزارت را ترک کردند. مورنو به این دو تا پایان روز جمعه مهلت داده بود تا قاتلان دو خبرنگار و راننده آنها را شناسایی و دستگیر کنند.

خاویر اورتگا، گزارشگر و پاول ریواس، عکاس خبری با یک راننده برای تهیه گزارش از فعالیت شورشیان در شمال اکوادور به مرز کلمبیا رفته بودند. آنها در روز 26 مارس توسط یک گروه کوچک چریکی متشکل از نیروهای مسلح جداشده از «ارتش آزادی‌بخش ملی» ربوده و اواسط آوریل کشته شدند. گفته می‌شود که این گروه در قاچاق مواد مخدر هم دست دارد.

سخنگوی این گروه مدعی است، گروگان‌ها که قرار بود با زندانیان وابسته به گروه معاوضه شوند، در یک عملیات نیروهای دولتی کشته شده‌اند.

لنین مورنو پس از کشته شدن دو خبرنگار و راننده‌شان اعلام کرد، تا زمانی که نیروهای شورشی دست از حمله‌های مسلحانه برندارند، او به عنوان میانجی‌گر در مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و ارتش آزادی‌بخش ملی شرکت نخواهد کرد.

علاوه بر این، دولت اکوادور اعلام کرده است که خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه در مرز دو کشور تلاش قابل توجهی به‌خرج نداده است.