به گزارش پارس نیوز، 

منابع محلی ولایت بدخشان واقع در شمال شرق افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان به صورت همزمان به 7 شهر این ولایت حمله کرده‌ اند، اما گفته می شود که نیروهای امنیتی و پلیس برای مقابله با آن ها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

ارتش افغانستان، نیروهای امنیت و پلیس در این شهرها از آمادگی های لازم برای مقابله با طالبان خبر می دهند.

در همین رابطه، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که عملیات بهاره طالبان با عنوان «خندق» با هدایت نیروهای خارجی آغاز شده است.

بدالخالق آقسای فرمانده پلیس بدخشان اعلام کرد که طالبان جنگ همزمانی را در 7 شهر آغاز کرده؛ اما نیروهای امنیتی افغانستان نیز برای مقابله با آنان از آمادگی لازم برخوردارند؛ نیروهای تازه نفس نیز به این شهرها اعزام شده‌ اند.

تا کنون از آمار دقیق تلفات درگیرهای ولایت بدخشان که چند ساعت پیش آغاز شده است، خبری در دست نیست، ولی منابع محلی کشته شدن دست‌کم 3 سرباز پلیس را تایید کرده‌اند.

این در حالیست که طالبان چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت افغانستان به بهانه صلح در حقیقت تلاش می کند تا طالبان تسلیم شود و هدف از طرح صلح دولت تضعیف این گروه است نه صلح واقعی.

طالبان در این بیانیه از شروع عملیات بهاری این گروه با نام «خندق» در افغانستان خبر داده بود و اعلام کرد که به جنگ‌ علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا در این کشور ادامه می‌دهد.