به گزارش پارس نیوز، 

 سه تن از تاجران سلاح در سومالی گفته‌اند که نظامیان ارتش ملی این کشور که در اردوگاه امارات تحت آموزش بودند، 600 قطعه سلاح را به سرقت برده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تاجران سلاح همچنین گفتند که به دنبال لغو برنامه آموزش نظامیان سومالیایی توسط افسران اماراتی، این سلاح‌ها به سرقت رفته است.

یکی از کارکنان بندر موگادیشو نیز گفت که کشتی اماراتی که روز یکشنبه برای انتقال تجهیزات نظامی وارد این بندر شده بود پس از بارگیری ده‌ها کانتینر حامل اسلحه‌ و ده‌ها خودروی زرهی و پدافند هوایی بندر را ترک کرد.

یکی از تاجران نیز گفت که هر قبضه اسلحه کلاشینکوف را به قیمت 700 دلار و یک اسلحه مدرن را به قیمت 1350 دلار خریداری کرده‌اند.

روابط دو کشور امارات و سومالی اخیرا به دلیل بی‌طرفی موگادیشو در بحران به وجود آمده بین قطر و چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) تیره شده است.

امارات طی هفته‌های اخیر علاوه بر توقف آموزش نیروهای سومالی، بیمارستان شیخ زاید در محله عبدالعزیز موگادیشو را تعطیل کرد.

پیش از این دولت سومالی به دنبال مصادره 10 میلیون دلار اماراتی در فرودگاه موگادیشو پایان مأموریت امارات برای آموزش نیروهای سومالی را اعلام کرده بود.

از سوی دیگر وزارت بنادر و حمل و نقل دریایی سومالی اخیرا نیز لغو توافقنامه سه‌جانبه امضا شده بین شرکت بین‌المللی بنادر دبی، جمهوری خودخوانده سومالی‌لند و اتیوپی برای بهره‌برداری از بندر بربره را اعلام کرد.