به گزارش پارس نیوز، 

 جنبش انصارالله از راز جدید عملیاتی که منجر به شهادت «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن شده است، پرده برداشت. یک وبگاه خبری یمنی نیز اعلام کرد که آمریکاییها مسئول شهادت رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن هستند و این جنایت نیز بدون پاسخ نخواهد ماند.

«صالح الصماد» از رهبران جنبش انصارالله و رئیس شورای عالی سیاسی یمن سوم اردیبهشت ماه جاری در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن به شهادت رسید.

پس از شهادت وی، مسئولان سعودی از جمله «خالد بن سلمان» پسر ملک سلمان پادشاه این کشور که سفیر ریاض در واشنگتن است، اعلام کردند که نیروی هوایی عربستان وی را به شهادت رسانده است.

یک مسئول بلندپایه جنبش انصارالله که نخواست نامش فاش شود، در این باره اعلام کرد که الصماد توسط مسئولان اطلاعاتی آمریکا به شهادت رسید.

او گفت: عربستان و امارات تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشینی را که با آن خودروی الصماد هدف قرار گرفت، ندارند.

وبگاه یمنی «النجم الثاقب» به بررسی شهادت الصماد پرداخت و تأکید کرد که آمریکا در پس شهادت این رهبر یمنی قرار داشته است.

در این وبگاه آمده است که در روز شهادت الصماد و در جریان سخنرانی در استان الحدیده، وی فاش کرده است که دولت آمریکا با تمام توان خود در پس نبرد تلاش برای اشغال ساحل قرار دارد.

وی تأکید کرد که اطلاعات موثقی دریافت کرده که نشان میدهد آمریکاییها جنگ ساحل را عهده دار هستند و عربستان و مزدوران آنها نیز در حکم خدمتکار آنان هستند.

رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن همچنین از سرنگونی یک پهپاد آمریکا در منطقه ساحل خبر داد.

خبرگزاری «سبأ» در تأیید این مسئله اعلام کرد که پدافند هوایی یمن چهارشنبه 29 فروردین ماه گذشته یک پهپاد «ام کیو ریپر» چند منظوره آمریکا را در آسمان استان الحدیده سرنگون کرده است.

پس از این سخنرانی بود که الصماد به شهادت رسید و «عبدالملک الحوثی» رهبر جنیش انصار الله نیز کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکا را مسئول این جنایت و همه عواقب مترتب بر آن عنوان کرد.

الحوثی تصریح کرد که این جنایت و سایر جنایتها علیه ملت یمن بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

چند ساعت بعد نیز «مهدی المشاط» رئیس شورای سیاسی عالی یمن هم که چهارشنبه مراسم تحلیف را به جا آورد، تأکید کرد که دشمن با این جنایت، اشتباه بزرگی مرتکب شد.

المشاط تصریح کرد که دولت آمریکا مسئول اقدامات رژیم آل سعود در یمن و ترور الصماد و سایر جنایتهای در بیشتر استانهای این کشور است.

به گزارش النجم الثاقب، هر اندازه آمریکا در تلاش باشد که در جنگ علیه یمن خود را مخفی کند و گهگاهی در لباس میانجی عرض اندام کند، ولی طول جنگ و جنایات بی شمار علیه ملت یمن این کشور را رسوا میکند.

این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی در اوایل مارس گذشته اعلام کردند که مشارکت آمریکا در جنگ نظامی و تسلیحاتی علیه یمن «غیر قانونی» است و هیچ مجوزی در این خصوص وجود ندارد.

برخی از اعضای سنای آمریکا در تلاش بودند از قانونی استفاده کنند که مشارکت آمریکا در جنگ یمن و فروش سلاح این کشور برای جنگ مذکور متوقف شود، ولی در این مجلس، چنین چیزی تأیید نشد.

ائتلاف سعودی ظهر روز پنجشنبه، خودروی حامل صالح الصماد را در استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن هدف قرار داده و او و تعدادی از همراهانش را به شهادت رساندند.

پیکر شهید صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن و دیگر افرادی که به همراه او شهید شدند، فردا شنبه در مسجد الشعب در صنعاء تشییع می‌شود.