به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مراکش که جبهه آزادی‌بخش پولیساریو و پادشاهی مراکش بر سر کنترل آن مناقشه دارند. تراکم جمعیت در این منطقه یکی از کم‌ترین‌ها در جهان است و بیشتر جغرافیای آن را دشت‌های بیابانی تشکیل داده‌است. بزرگ‌ترین شهر این منطقه العیون نام دارد که نیمی از جمعیت منطقه صحرای غربی را در خود جای داده ‌است.

پیش‌نویس قطعنامه‌ای که هفته گذشته از سوی ایالات متحده آمریکا ارائه شد، از مراکش و جبهه آزادی‌بخش پولیساریو که تحت حمایت الجزایر است، می‌خواست تا نظراتشان را برای بازگشت به میز مذاکرات و حل این درگیری قدیمی بیان کنند. دیپلمات‌ها می‌گویند، روسیه و اتیوپی با اعتراض به اینکه پیش‌نویس مذکور متعادل نیست و موضع مراکش غالب‌تر است، پیشنهاد اصلاحات دادند.

براساس ایمیلی که خبرگزاری فرانسه رویت کرده است، هیات آمریکا سه‌شنبه به اعضای شورای امنیت گفته است به زمان بیشتری برای بررسی تغییرات پیشنهادی و تدوین یک پیش‌نویس قطعنامه جدید نیاز دارد. پیش‌نویس این لایحه برای تجدید ماموریت یک ساله هیات‌ کوچک سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در صحرای غربی است اما همچنین زمینه را برای بازگشت به مذاکرات فراهم می‌کند.