به گزارش پارس نیوز، 

 

نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان پس از بازگشت از لندن، در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به خبرنگاران گفت: هر اتفاقی که در این کشور در حال رخ دادن است، چیزی بیش از یک قانون نظامی قضایی نیست.

نواز تصریح کرد، محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو است، حتی در رژیم‌های دیکتاتوری هم علیه او وضع نشده بود.

نخست وزیر سابق پاکستان اظهار کرد که به طور منظم در جلسه‌های دادگاه حاضر شده است و در این دادگاه‌ها همچون یک مجرم از او نام برده می‌شود.

او در انتقاد از قاضی‌های دادگاه عالی که به طور مکرر بیانیه‌هایی در خصوص امور سیاسی صادر می‌کنند، گفت: اگر آن‌ها خیلی علاقه دارند که سخنرانی و اظهار نظر کنند، باید علاوه بر حرف زدن شنونده هم باشند.

نخست وزیر سابق پاکستان تصریح کرد: با اعمال ممنوعیت علیه آزادی بیان نواز شریف، به چه هدفی می‌توانند دست یابند؟ این کشور به یک فرد تعلق ندارد. این کشور متعلق به 220 میلیون پاکستانی است.

وی در خصوص احکام دادگاه گفت، آرای غیرقابل فهمی صادر و در امور کشور مداخله شده است.

نواز شریف ضمن اشاره به رویه دادگاه‌ها برای رسیدگی به امور داخلی از نحوه عملکرد آنان انتقاد کرد و گفت: آن‌ها باید بر پرونده‌های تجاوز و تصرف‌های غیرقانونی متمرکز شوند و این موارد را در اولویت کاری خود قرار دهند، اما چنین مواردی جزء نگرانی‌های آنان نیست.

او خطاب به ثاقب نثار، قاضی ارشد دادگاه پاکستان هم گفت: تحقیر کردن دولت‌ها مسؤولیت و وظیفه شما نیست.

نواز شریف افزود: پارلمان کشور به اندازه‌ای که باید فعال و قوی نیست و اگر پارلمانی قدرتمند روی کار آید، باعث می‌شود که هر کس در دامنه فعالیت خود عمل کند.