به گزارش پارس نیوز، 

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان، در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت دمکراسی و حقوق بشر در این کشور، گفت: این گزارش نشانگر مواضع مغرضانه امریکا در قبال جمهوری آذربایجان است .

علی حسن اف روز دوشنبه با اشاره به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در باره وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در سال 2017 میلادی در جمهوری آذربایجان گفت : امریکا در انعکاس وضعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جمهوری آذربایجان بار دیگر موضع مغرضانه اتخاذ کرده ادست . 

وی افزود: در این گزارش به هیچ منبع مشخص و شناخته شده ای استناد نشده است و ارائه گزارش بر اساس منابع مبهمی همچون کارشناسان ، فعالان سیاسی و اجتماعی شفافیت و صحت آن را زیر سئوال می برد.

در گزارش وزارت امور خارجه امریکا به موارد بازداشت فعالان سیاسی و دینی و به کارگیری محدودیت برای مطبوعات آزاد در جمهوری آذربایجان اشاره شده است . 

حسن اف در این مورد گفت: آزادی بیان و تجمع در جمهوری آذربایجان تامین شده و صدها رسانه و روزنامه نگاران شاغل در آن بطور آزاد فعالیت می کنند و تعداد کاربران شبکه های اجتماعی به سه میلیون نفر می رسد و 80 درصد از مردم از اینترنت استفاده می کنند . 

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان، گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در باره محدودیت های به کار گرفته شده در خصوص جامعه مدنی را تکذیب کرد و افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار تشکل غیردولتی در جمهوری آذربایجان فعال بوده و سهم خود را در توسعه همه جانبه کشور ادا می کنند . 

حسن اف، درباره زندانیان سیاسی و بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی که در گزارش وزار ت امور خارجه آمریکا به آن شاره شده است ، اظهار داشت : این قبیل موارد در کشورهای غربی بیشتر است و اگر واقعیت ها بر اساس روش شناسی وزارت امور خارجه تفسیر شود، ما می توانیم پیامدهای آن را تصور کنیم.