به گزارش پارس نیوز، 

سیاست‌های سخت‌گیرانه و ضد مهاجرتی دولت محافظه‌کار «ترزا می»، بویژه در رابطه با مهاجران کشورهای کارائیب موسوم به «نسل ویندراش»، سبب افزایش فشارها برای کناره‌گیری «امبر راد» از وزارت کشور شده است.

«ایان بلک فورد» نماینده پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت که وزیر کشور در انجام وظایف خود موفق عمل‌نکرده و این وزارتخانه را به نهایت بی‌عرضگی سوق داده است. به گفته او 'این مساله اعتبار انگلیس را زیر سؤال برده است'

وزارت کشور انگلیس اخیراً هزاران کارت ورودی متعلق به اعضای گروهی موسوم به «نسل ویندراش» را نابود کرد. این اقدام، اثبات حقوق شهروندی اعضای فاقد ویزای نسل ویندراش را سخت‌تر می‌کند. این افراد کسانی هستند که از کشورهای کارائیب در دهه‌های 50 و 60 میلادی به همراه والدین خود هم‌زمان با اولین موج مهاجرت‌ها از کشورهای همسود (تشکلی عمدتا از مستعمره های سابق بریتانیا) به انگلیس آمده بودند. 

'فورد' افزود: اکنون زمان آن رسیده تا وزیر کشور که در بروز این آشفتگی مقصر است درباره موقعیت خود تجدیدنظر کند. وی از اینکه نخست‌وزیر انگلیس تاکنون خواستار استعفای «راد» نشده ابراز تأسف کرد.

او دولت محافظه‌کار «می» را مسبب ایجاد فضای تنفر علیه مهاجران در کشور دانست و افزود: از بین بردن تعمدی کارت اقامت نسل ویندراش اقدامی کاملاً غیرقابل‌قبول به شمار می‌رود.

دوشنبه گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس در نشستی اضطراری سیاست‌های دولت «می» را درباره مهاجران نسل ویندراش به چالش کشیدند.

«می» متعاقباً مجبور شد تا در حاشیه نشست هفته گذشته سران کشورهای مشترک‌المنافع در لندن از رهبران کشورهای کارائیب به علت برخورد وزارت کشورش عذرخواهی کند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس چهارشنبه گذشته طی اظهاراتی در پارلمان این کشور گفت که عملکرد دولت در قضیه مهاجران و بازگرداندن آن‌ها به کشورهایشان و یا فرستادن آن‌ها به مراکز مهاجرتی، شرم‌آور است. او گفت که اقدام دولت انگلیس از روی سنگدلی و مایه نامیدی است. ' نخست‌وزیر انگلیس دولتی را اداره می‌کند که بی‌رحم و بی‌کفایت است.'

«املی ثورنبری» وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس نیز طی اظهاراتی خواستار استعفای وزیر کشور شده است.

جنگ لفظی احزاب مخالف دولت درباره سیاست‌های ضد مهاجرتی لندن در حالی بالاگرفته است که این کشور همچنین به دلیل همدستی با واشنگتن و پاریس در حمله هوایی علیه سوریه توسط افکار عمومی تحت‌فشار قرار دارد.

ائتلاف انگلیس، آمریکا و فرانسه شنبه گذشته به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه در شهر دوما، پایتخت این کشور را هدف حمله موشکی قرارداد.