به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی «اسلیت» در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا دادستان کل آمریکا در صورت برکناری معاونش توسط ترامپ، به تهدیدش عمل کرده و استعفا خواهد کرد یا خیر.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، در روزهای گذشته به یکی از مشاوران کاخ سفید گفته است در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، راد روزنستاین، معاون دادستان کل را برکنار کند، خود او نیز از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد. سشنز این هشدار را در حالی بیان کرده است که روزنستاین با حمله پلیس فدرال آمریکا به دفتر مایکل کوهن، وکیل ترامپ، موافقت کرده و خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته است.

واشنگتن پست در مطلبی نوشت با این‌که هشدار سشنز با لحنی مردد بوده است، این اقدام وی نشان دهنده جنجالی خواهد بود که در صورت اقدام ترامپ به اخراج معاون دادستان کل آمریکا، فضای سیاسی این کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد. واشنگتن پست همچنین در مطلب خود نوشته است در صورتی که سشنز از سمت خود کناره‌گیری کند، دیگران نیز اقدام وی را تکرار خواهند کرد و این در نهایت می‌تواند «لحظه‌ای بحرانی برای کاخ سفید ایجاد کند.»

همچنین مشخص نیست سشنز تا چه اندازه قصد دارد هشدارش جدی گرفته شود. یک منبع دیگر که اظهارات وی را شنیده است در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد سشنز نمی‌خواسته است گفته‌هایش به عنوان تهدید جلوه کند و تنها در صدد توضیح موقعیت توجیه ناپذیری بوده است که برکناری روزنستاین به دست ترامپ برای او ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، این هشدار سشنز نشان می‌دهد او به هیچ وجه از رفتار ترامپ علیه معاون دادستان کل آمریکا راضی نیست و با این وجود، از آنجا که خود رابطه مناسبی با رئیس جمهور آمریکا ندارد، نمی‌تواند درباره آن اقدامی انجام دهد.