به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش گروه بین‌الملل پارس نیوز ، «لولوة راشد الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر می‌گوید که شاید تا کنون شاهد اقدام مطلوبی برای حل بحران قطر با چهار کشور عربی نبوده‌ایم اما وزارت دفاع قطر به طور کلی مشارکت هیأت نظامی قطر در مانور سپر خلیج در عربستان را اعلام کرد.

الخاطر در مصاحبه با روزنامه «الشرق» قطر ابراز امیدواری کرد که مشارکت قطر در مانور سپر خلیج(فارس) نوعی تحول در رابطه با حل بحران باشد اگر چه هیچ شواهدی دال بر تحرکات حقیقی در این باره مشاهده نمی‌شود.

این مقام قطری به لجبازی کشورهای محاصره‌کننده قطر و مخالفت آنها با ورود به گفت‌وگو برای حل بحران به وجود آمده بین قطر با چهار کشور عربی اشاره و تأکید کرد که قطر به نوبه خود از ایده گفت‌وگو و حضور در میز مذاکرات استقبال می‌کند.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم مواضع کشورهای محاصره‌کننده قطر را پیش‌بینی کنیم و ما شواهدی از گذشته داریم که نشان می‌دهد پیش‌بینی درباره واکنش این کشور و تصمیمات آنها در لحظات آخر دشوار است همانند اجلاس شورای همکاری خلیج (فارس) در کویت که ما گمان می‌کردیم در سطح سران برگزار می‌شود اما دیدیم که سران این کشور در اجلاس شرکت نکردند.»

وزارت دفاع قطر روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در مانور مشترک «سپر خلیج ۱» در عربستان سعودی شرکت کردند.