به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از قول منابع آگاه اعلام کرد ، تیم امنیتی که وظیفه حفاظت از بازرسان سازمان منع سلاح شیمیایی را بر عهده دارد امروز (جمعه) وارد دوما در غوطه شرقی شد.

در ادامه این گزارش آمده است که تیم مذکور اوضاع امنیتی دوما را بررسی می‌کند تا مشخص شود وضعیت برای ورود بازرسان مناسب است یا خیر.  

تیم مذکور شنبه هفته جاری وارد دمشق شده است. میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه پنجشنبه (دیروز) اعلام کرد تروریست‌ها با تیراندازی‌های خود اجازه ورود بازرسان به دوما را نمی‌دهند.

این دومین بار است که تیم حفاظت از بازرسان برای بررسی وضعیت امنیتی به دوما می‌رود، این تیم چهارشنبه نیز به دوما رفت اما مورد تیراندازی قرار گرفت.

حمله‌ای که کشورهای غربی آن را «شیمیایی» می‌خوانند، عصر شنبه هفتم آوریل ۲۰۱۸ (۱۸ فروردین ۱۳۹۷) در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق رخ داد. آمریکا، فرانسه و انگلیس در چهاردهم ماه جاری (آوریل) به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در این شهر ، به سوریه حمله کردند و طی 50 دقیقه بیش از 100 موشک به سمت مواضع مختلف در این کشور شلیک کردند؛ به گفته روسیه بیشتر این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شد.

سوریه اتهام‌زنی‌ها مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را به شدت رد کرد؛ روسیه نیز آن را بهانه‌ای ساختگی برای توجیه حمله به سوریه خواند.